Συνέντευξη στον σκηνοθέτη Θοδωρή Βουρνά
30 Μαΐου 2016
Έναρξη του Φεστιβάλ Αθηνών 2016
3 Ιουνίου 2016
Προβολή όλων

Κριτική της παράστασης «Παρίας»


Γράφει η θεατρολόγος Μαριαλένα Δογγούρη

Την Τετάρτη, 1 Ιουνίου, το tritokoudouni.gr βρέθηκε στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, για να παρακολουθήσει τον «Παρία» του Αυγούστου Στρίνμπεργκ σε σκηνοθεσία του Θοδωρή Βουρνά.

Ο γνωστός σκανδιναβός συγγραφέας δημοσίευσε τον «Παρία» το 1890, ενώ το έργο ανήκει στη περίοδο εκείνη της ζωής του Στρίντμπεργκ, που απέφερε τρία από τα μεγαλύτερα έργα του: «Δις Τζούλια», «Πατέρας» και «Πιστωτές». Το έργο ξεφεύγει από το γνωστό ταμπού της πάλης των δυο φύλων, και οδηγεί σε υπαρξιακούς χώρους, θέτοντας επί τάπητος το θέμα της ηθικής και της δικαιοσύνης.

Η παράσταση «Παρίας» στο Ι.Μ.Κ. δεν είναι τόσο παράσταση, όσο ένα πολύ ενδιαφέρον θεατρικό σεμινάριο, από την Δόκτορα Κική Σελιώνη. Η δρ. Σελιώνη υποδέχεται τους θεατές με μια διάλεξη, στην οποία εξηγεί την τεχνική υποκριτικής την οποία μελετάει και δουλεύει με τους μαθητές της, και πάνω στην οποία είναι δομημένη η παράσταση «Παρίας». Η τεχνική αυτή μας οδηγεί στον ιδανικό υποκριτή, έτσι όπως τον εμπνεύστηκε και κατέγραψε ο Αριστοτέλης. Επιπροσθέτως, δίνεται στους θεατές η δυνατότητα, πέρα από τον ολοκληρωμένο «Παρία» να παρακολουθήσουν επίσης σκηνές από έργα του Σαίξπηρ, παιγμένα από τους μαθητές της κυρίας Σελιώνη.

Η παράσταση ακολουθεί πιστά αυτήν την τεχνική υποκριτικής ,με τους δυο πρωταγωνιστές Παναγιώτη Πανταζή και Αλέξανδρο Ψυχράμη να δημιουργούν με το σώμα τους, τον κοφτό τους τόνο και τις άψογα χορογραφημένες κινήσεις τους, μια αίσθηση κινηματογραφικού έργου.

Ο σκηνοθέτης, Θοδωρής Βουρνάς, αποφασίζει να μην πάει κατά το κείμενο, αλλά παράλληλα με αυτό. Έχοντας υπόψιν πως πρόκειται για ένα έργο το οποίο δουλεύεται και εξελίσσεται σε κάθε παράσταση, εισάγει ένα βουβό πρόσωπο (Κατερίνα Τυροπώλη) και σκηνικά αντικείμενα τα οποία δεν υπάρχουν στο κείμενο. Πετυχαίνει έτσι μια δεύτερη ανάγνωση σε αυτό το κλασικό έργο δωματίου και μας προσφέρει κάτι πολύ διαφορετικό από αυτό που ξέραμε μέχρι σήμερα, εντείνοντας έτσι ακόμα περισσότερο την περιέργεια του θεατή.

Την παράσταση και την διάλεξη της κυρίας Σελιώνη δεν πρέπει να χάσει κανένας που ασχολείται με το θέατρο, ή όποιος είναι απλά θεατρόφιλος, καθώς δίνεται στον θεατή η ευκαιρία να μάθει πράγματα για την ιστορία και την μεθοδολογία του θεάτρου, καθώς και να δει στην πράξη το πως θα έπρεπε να γίνεται μια πραγματική θεατρική εκπαίδευση.

Πληροφορίες για την παράσταση θα βρείτε εδώ

2 Comments

  1. Ο/Η Η λέει:

    Αλλη παρασταση ειδαμε?
    Χειροτερη κι απο ερασιτεχνικη ηταν η υποκριτικη των ηθοποιων.
    πως ειναι δυνατόν να προτεινετε τετοια παρασταση;
    Aν δεν σας πληρωνουν, σας παρακαλεσαν, έστω έμμεσα, να γραψετε….

    • Ο/Η tritokoudouni.gr λέει:

      Αγαπητή αναγνώστρια,

      Δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε πώς γράφετε εσείς κριτικές (αν πληρώνεστε, αν σας παρακαλάνε, ή αν σας κάνουν αλλες «χάρες»), αλλά οι θεατρολόγοι στο tritokoudouni.gr γράφουν κριτικές με βάσει τεχνικά και αντικειμενικά κριτίρια.

      Προφανώς και είδαμε άλλη παράσταση. Όπως είπε και δρ Σελιώνη στην εισαγωγή της, κάθε φορά η παράσταση αλλάζει και αποτελεί work in progress. Κατανοώ τη σύγχησή σας, αλλά ο «Παρίας», στο Ι.Μ.Κ., δεν αποτελεί μια απλή παράσταση, αλλά την παρουσίαση της μεταδιδακτορικής έρευνας της κας Σελιώνη, πάνω σε μια συγκεκριμένη μεθοδολογία υποκριτικής. Όπως θα διαβάσατε και στην κριτική (αλλά προφανώς δεν το καταλάβατε), η θεατρολόγος του site αναφέρεται στο σεμινάριο και την παρουσίασή του, και προτρέπει τους φίλους του θεάτρου να το παρακολουθήσουν.

      Με εκτίμηση,

      tritokoudouni.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ten + 6 =