Βρεθήκαμε στην παράσταση «MAMMA MIA»
14 Νοεμβρίου 2017
Βρεθήκαμε στην παράσταση «Μέγας Αλέξανδρος»
16 Νοεμβρίου 2017
Προβολή όλων

Η χορογράφος Ντέπυ Γοργογιάννη για την παράσταση “BU21” στο 104

Η Ντέπυ Γοργογιάννη είναι χορογράφος και κινησιολόγος. Τα τελευταία χρόνια ζει και εργάζεται στο Λονδίνο. Έχει πολλές σημαντικές συμμετοχές στο θέατρο ανάμεσα στις οποίες οι παραστάσεις: «Our Ladies of Perpetual Succour» στο West End, και στη παράσταση «The Cherry Orchard». Από τον Ιανουάριο θα επιμεληθεί την κίνηση των ηθοποιών στην παράσταση «BU21» στο θέατρο 104, σε σκηνοθεσία Θοδωρή Βουρνά.

Η Ντέπυ Γοργογιάννη σε μια αποκλειστική συνέντευξη στο Τρίτο Κουδούνι και στην Μαριαλένα Δογγούρη.


ΜΔ: «ΒU21» από τον Ιανουάριο σε πανελλήνια πρώτη. Έχεις αναλάβει την κινησιολογία της παράστασης. Πες μας λίγα λόγια για την παράσταση.

Ν.Γ: Το κείμενο είναι Αγγλικό και σύγχρονο. Εμένα, όταν το διάβασα, μου θύμισε πολλά πράγματα που έχω ζήσει εδώ στην Αγγλία. Μιλάει για μια τρομοκρατική ενέργεια, με ένα αεροπλάνο που πέφτει σε ένα προάστιο του Λονδίνου. Εκεί εμφανίζονται κάποιοι χαρακτήρες που έχουν εμπλακεί ως θύματα αυτής της ενέργειας. Έτσι, το έργο το βλέπουμε μέσω της οπτικής αυτών των συγκεκριμένων χαρακτήρων. Οι χαρακτήρες αυτοί αποτελούν πολύ τυπικούς αγγλικούς χαρακτήρες, είναι θα λέγαμε σύγχρονοι θεατρικοί τύποι. Είναι καθημερινοί άνθρωποι, χαρακτηριστικά γκρουπ ανθρώπων που είναι πολύ συνηθισμένοι εδώ, και έχοντας επιβιώσει κάτι τόσο τραγικό, επικεντρώνονται στο τι γίνεται μετά.

ΜΔ: Το θέμα της παράστασης είναι πολύ επίκαιρο για την Αγγλία, ενώ για την Ελλάδα είναι ταυτόχρονα και κοντά και μακριά. Πως πιστεύεις θα αντιδράσει το Ελληνικό κοινό σε ένα τέτοιο θέμα;

Ν.Γ: Νομίζω θα ενδιαφερθεί να δει πώς ακριβώς είναι να ζεις σε μια πόλη όπου (πάντα πλανιέται μια τρομοκρατική απειλή. Θέλουν να δουν πιστεύω, πώς βιώνεται και πώς αντιμετωπίζεται όλο αυτό.. Σίγουρα, τα πράγματα εδώ είναι πολύ πιο άγρια από ότι στην Ελλάδα, μετά και τις συνεχόμενες τρομοκρατικές ενέργειες. Οι άνθρωποι εδώ πλέον είναι πιο καχύποπτοι, πάντα σε ετοιμότητα για το κακό. Στην Ελλάδα δεν το έχουμε βιώσει ευτυχώς αυτό, οπότε η καθημερινότητα είναι πολύ διαφορετική.
ΜΔ: Πως θα προσεγγίσεις την κινησιολογία στην παράσταση; Ρεαλιστικά, ενδεχομένως και από εικόνες που έχεις δει ζώντας στο Λονδίνο, ή πιο συμβολικά;

Ν.Γ: Η αρχική μου προσέγγιση είναι το ρεαλιστικό κομμάτι, γιατί θα είναι και πιο κατανοητό, τουλάχιστον για αρχή. Σίγουρα θα παίρνω έμπνευση από αυτές τις κατηγορίες ανθρώπων, που όπως είπαμε και πριν, αποτελούν τους ήρωες του έργου. Θα δώσω στα παιδιά την προσωπική μου εμπειρία από την δική μου επαφή με τέτοιους ανθρώπους εδώ. Θα μπορούσαμε πάντως σε κάποιες σκηνές να δώσουμε στην κίνηση ένα πιο αφαιρετικό μοτίβο. Οπότε, μπορεί και τα δύο, με πιο έντονο τον ρεαλισμό.

ΜΔ: Πόσο διαφορετικά είναι τα θεατρικά πράγματα στο Λονδίνο;

ΝΓ: Εντελώς! (Γέλια).

ΜΔ: Και πως είναι για ένα νέο καλλιτέχνη να εργάζεται στην πρωτεύουσα του θεάτρου, το Λονδίνο;

ΝΓ: Δεν είναι τυχαίο που η πηγή του θεάτρου εδώ και χρόνια, ειδικά μετά τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο είναι το Λονδίνο. Το θέατρο εδώ είναι γρήγορο και εντατικό. Πολλές παραστάσεις, πολλές ιδέες, πολλοί συγγραφείς. Και πολλοί νέοι συγγραφείς. Εδώ, υπάρχει κίνητρο για τους νέους καλλιτέχνες να ασχοληθούν και να αναδείξουν ζητήματα του σήμερα. Πέρα λοιπόν από το κλασικό και σαιξπηρικό κομμάτι που το λατρεύουν και το αναπαράγουν κάθε χρόνο μέσα από μεγάλες παραγωγές, δίνουν πολύ μεγάλη σημασία και στην συνεχή ανανέωση του εγχώριου ρεπερτορίου τους, δίνοντας κυρίως οικονομικά κίνητρα σε νέους καλλιτέχνες.
ΜΔ: Αρχαία Ελληνικά έργα ανεβαίνουν στο Λονδίνο;

ΝΓ: Ναι, βέβαια, αλλά κατά βάση τραγωδίες. Σέβονται πάρα πολύ τις αρχαίες τραγωδίες και δίνουν πολύ μεγάλη βάση στον χορό.

ΜΔ: Τι περισσότερο πιστεύεις ότι κερδίζεις δουλεύοντας στο Λονδίνο;

ΝΓ: Παντού είναι δύσκολα. Νομίζω όμως ότι εδώ κερδίζω σε εμπειρία. Οι ρυθμοί του Λονδίνου είναι τόσο γρήγοροι, που γίνονται συνεχώς αλλαγές, με αποτέλεσμα να μην μείνεις στάσιμος για μεγάλο χρονικό διάστημα. Εφόσον και εσύ το κυνηγάς, κάτι θα γίνει.

ΜΔ: Πως αποφάσισες να συμμετέχεις σε μια Ελληνική παράσταση;

ΝΓ: Ήθελα να κάνω κάτι στην Ελλάδα. Θεωρώ πως με την εμπειρία που έχω πάρει από εδώ, θα είναι κρίμα να μην την χρησιμοποιήσω και στην Ελλάδα. Επίσης, μου άρεσε πάρα πολύ η δουλειά του Θοδωρή. Είναι καλή αρχή να ξεκινήσω με αυτήν την παράσταση και αυτούς τους συντελεστές.