Συνέντευξη Τύπου της παράστασης “Μαντάμ Σουσού”
28 Σεπτεμβρίου 2017
ΘΕΑΤΡΟ ΧΥΤΗΡΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ ΣΕΖΟΝ 2017 – 2018
29 Σεπτεμβρίου 2017
Προβολή όλων

Μια αποκλειστική συνέντευξη με τον Eduardo Galan για το έργο «ΕΛΙΓΜΟΙ»

Συγγραφέας, σεναριογράφος, καθηγητής γλώσσας και λογοτεχνίας, δοκιμιογράφος, αρθρογράφος, λέκτορας. Έχει δημοσιεύσει πολυάριθμες λογοτεχνικές μελέτες και κριτικές εκδόσεις πολλών έργων της ισπανικής λογοτεχνίας. Σεναριογράφος και συγγραφέας της σειράς «Paradise» της TVE (2000-2003: τέσσερις εποχές). Από το 1996 έως το 2000 ήταν Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής του Θεάτρου της INAEM (Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού). Το 1996 διορίστηκε Πρόεδρος της ASSITEJ, (Ισπανική Ένωση Παίδων και Θεάτρου Νέων), τη θέση κατείχε για δύο χρόνια. Το 2004 ίδρυσε τη 3 Arts and Communication.

Μια αποκλειστική συνέντευξη του Eduardo Galan για το έργο “MANEUVERS” ή αλλιώς «ΕΛΙΓΜΟΙ» στο Τρίτο Κουδούνι και στην Εύα Αγραφιώτη.

Ε.Α : Από πότε αρχίσατε να γράφετε θεατρικά έργα;

E.G : Άρχισα να γράφω για το θέατρο στην ηλικία των είκοσι πέντε ετών, οδηγούμενος από τα μαθήματά μου στη λογοτεχνία στο γυμνάσιο. Ένας καθηγητής μου συνέστησε μια ομάδα 17χρονων φοιτητών θεάτρου και με ενθάρρυνε να γράψω για το θέατρο. Ήμουν πάντα θεατής και αναγνώστης του θεάτρου.

Ε.Α : Ποια ήταν η «ανάγκη» σας να γράψετε;

E.G : Η συγγραφή ανακαλύπτει τον κόσμο στον οποίο ζούμε. Είναι μια προσπάθεια να χαϊδεύεις το δέρμα της ψυχής του θεατή, να προσεγγίσεις τον εσωτερικό σου κόσμο και να προσελκύσεις τα συναισθήματα και τις σκέψεις σου. Γράφω επειδή ζω, γιατί έχω ζήσει, "ομολογώ ότι έχω ζήσει", όπως είπε ο Χιλιανός ποιητής Pablo Neruda.
Ε.Α : Ποιες είναι οι επιρροές που σας δίνουν το έναυσμα να δημιουργήσετε;

E.G : Αναγνωρίζω αρκετές επιρροές. Πρώτον, εκείνες της αμερικανικής γενιάς φυσιογνωμόνων του 1930-1950, από τους Arthur Miller και Tennesse Williams. Οι κλασσικοί συγγραφείς με επηρέασαν στη γνώση των δραματικών δομών: Lope de Vega, Calderón de la Barca, Σαίξπηρ, Moliere, Tirso de Molina, Cervantes, Lorca .

Ε.Α : Ποιο είναι το μήνυμα που θέλετε να μας περάσετε μέσα από τα έργα σας;

E.G : Την αδυναμία επίτευξης της ευτυχίας και της μόνιμης αναζήτησης της αληθινής αγάπης και του μετασχηματισμού της κοινωνικής πραγματικότητας. Την ανάγκη να βρεθεί ένας τομέας της ανθρώπινης δικαιοσύνης ενάντια στο μίσος και τη βία που επικρατεί σε όλους τους πολιτισμούς.

Ε.Α : Χρησιμοποιείτε συγκεκριμένα θέματα στα έργα σας;

E.G : Την υπεράσπιση της ελευθερίας στις πράξεις μας.
Ε.Α : Πώς εμπνευστήκατε το έργο « MANEUVERS»;

E.G : Εμπνεύστηκα το έργο από ένα πραγματικό γεγονός: τον βιασμό μιας γυναίκας στρατιώτη από τον αξιωματικό της στον στρατό στην Ισπανία. Αυτό συνδυάζεται με προσωπικές εμπειρίες που έχουν σχέση με την παρενόχληση στην εργασία.

Ε.Α : Θα μπορούσατε να μας πείτε κάποια λόγια για το έργο;

E.G : Η ιστορία επικεντρώνεται σε δύο παράλληλες ενέργειες που συναντώνται. Ο βιασμός της γυναίκας στρατιώτη και συγχρόνως ο σεξουαλικός εκβιασμός που υπέστη ο φίλος της από έναν ομοφυλόφιλο σκηνοθέτη. Στην πρώτη περίπτωση, η γυναίκα καταγγέλλει τον επικεφαλή στρατιωτικό και καταλήγει να χάσει τη δουλειά της. Στη δεύτερη περίπτωση, ο νέος ηθοποιός δέχεται τη σεξουαλική πρόταση με αντάλλαγμα την απόκτηση του ρόλου που θέλει από το casting

Ε.Α : Ποια είναι η έννοια της λέξης « MANEUVERS» για εσάς;

E.G : Η κατάχρηση εξουσίας σε οποιαδήποτε μορφή πρέπει να απορριφθεί από όλους.

Ε.Α : Αναφέρετε σε αυτό το έργο, εκτός από το θέμα της εξουσίας, της ελευθερίας. Πιστεύετε ότι είμαστε ελεύθεροι άνθρωποι;
E.G : Η ελευθερία εξαρτάται από το χρόνο και τον τόπο στον οποίο ζούμε. Αλλά η ελευθερία να ζούμε γονατίζοντας ή να υπερασπιζόμαστε τα δικαιώματά μας εξαρτάται μόνο από τον εαυτό μας, έστω κι αν αυτό σημαίνει ότι πληρώνουμε τις συνέπειες των πράξεων της ελευθερίας μας.

Ε.Α : Γιατί επιλέξατε έναν στρατιώτη και έναν ηθοποιό ως κεντρικά πρόσωπα;

E.G : Επειδή είναι δύο εμβληματικά επαγγέλματα, για τα προβλήματα που θέλω να εκφράσω. Ο Machismo είναι ένα από τα συνηθισμένα χαρακτηριστικά των στρατιωτικών επαγγελματιών. Ήταν ένα καλό παράδειγμα για να δείξουμε τη σεξουαλική βία. Ο κόσμος των ηθοποιών (των καλλιτεχνών και των δημιουργών γενικότερα), ο πλησιέστερος κόσμος μας, είναι ένας κόσμος των ματαιοδοξιών και των φιλοδοξιών στους οποίους έχουμε μερικές φορές τον πειρασμό, να σκεφτούμε ότι αξίζει να κάνεις τα πάντα, για να επιτευχθεί ο θρίαμβος. Αλλά πληρώνεις το μεγάλο τίμημα.

Ε.Α : Μπορούμε να «σπάσουμε» τη φράση: ο ισχυρός επιβάλλεται στον αδύναμο;

E.G : Ο Δαβίδ επικράτησε εναντίον του Γολιάθ. Τα οχυρά δεν επιβάλλονται πάντοτε.