Βρεθήκαμε στην παράσταση «RED X»
29 Μαρτίου 2017
Τάσος Κορκός: “Το θέατρο πρέπει να εκπαιδεύει όχι μόνο να ψυχαγωγεί”
30 Μαρτίου 2017
Προβολή όλων

Πλατφόρμα Νέων Δημιουργών

 

https://www.facebook.com/1172772049479254/videos/vb.1172772049479254/1276953115727813/?type=2&theater

Στις 19/2 παραβρεθήκαμε στην παρουσίαση της Πλατφόρμας Νέων Δημιουργών που διοργανώθηκε και παρουσιάστηκε σε μορφή Αναλογίου από τον Αλέξανδρο Μαυρόγιαννη και την Βαρβάρα Νταλιάνη στον «Πολλοί-χώρο Αντάμα» (Κρέοντος 110, Σεπόλια). Τα έργα που παρουσιάστηκαν ήταν τα Επίλογος της Αδαμαντίας Ξηρίδου, Με Μόνη Συντροφιά Μιαν Απουσία του Ανδρέα Γιολάση, Το Πάτωμα της Ζέτη Φίτσιου και Blood Moon του Βασίλη Χριστογιώργου και αποδόθηκαν από τους ηθοποιούς Γιάννης Βλαχογιάννης, Βασιλική Γεωργικοπούλου, Όλγα Καραγιάννη, Μαρία Κατσαρού, Έλλη Μασσαρά, Νίκη Μαυροειδή, Πάνος Μπελεγράτης, ο Λορέτζος Φραγκούλης και η Ευδοκία Στατήρη.

Η ομάδα των συντελεστών μοιράστηκε μαζί μας την εμπειρία της για την Πλατφόρμα, τους προβληματισμούς της για το θέατρο και τις προσδοκίες της, τόσο για μια πλατφόρμα που αφορά το νεοελληνικό θέατρο, όσο και για την περαιτέρω δραστηριοποίηση στο σύγχρονο θεατρικό γίγνεσθαι.

1. Ποια ήταν η εμπειρία σας από την Πλατφόρμα Νέων Δημιουργών;

Αδαμαντία Ξηρίδου (συγγραφέας)

Εμπειρία με θετικό πρόσημο από κάθε πλευρά.

Βασίλης Χριστογιώργος (συγγραφέας)

Αναμφίβολα μια πολύ εποικοδομητική εμπειρία με πρωταρχικό της πλεονέκτημα τη δεσπόζουσα θέση που δίνει στους συγγραφείς καθ’ όλη τη διάρκεια της προετοιμασίας και παρουσίασης των έργων. 

Αντρέας Γιολάσης (συγγραφέας)

Όλοι συμμετείχαν ισότιμα και διατυπώσαν ελεύθερα τη γνώμη τους για κάθε έργο. Αποκομίζει κανείς έτσι πολύτιμα συμπεράσματα και εντοπίζει πιθανές αδυναμίες ή και αστοχίες του κειμένου του.

Βασιλική Γεωργικοπούλου (ηθοποιός)

Ήταν πολύ ενδιαφέρουσα η επαφή με τα κείμενα των δημιουργών και ακόμα πιο ενδιαφέρουσα η ανταλλαγή των συναισθημάτων που προέκυψαν από αυτή την επαφή. Αλλιώς αντιλαμβάνεται το κείμενο αυτός που το έχει γράψει, αυτός που το διαβάζει, αυτός που το ακούει κλπ.

Ζέτη Φίτσιου (συγγραφέας)

Ήταν μια ενδιαφέρουσα συνάντηση νέων καλλιτεχνών, με ιδιαιτέρως πειραματικό χαρακτήρα, που κατάφερε να φέρει σε άμεση και ευθεία επικοινωνία συγγραφείς, ηθοποιούς και σκηνοθέτες. 

Nίκη Μαυροειδή (ηθοποιός)

Η πλατφόρμα ήταν μια συνάντηση γνωριμίας διαφορετικών δημιουργών. Συγγραφείς, ηθοποιοί, σκηνοθέτες είχαν την ευκαιρία να συνυπάρξουν και να συνομιλήσουν ανοιχτά, με αφορμή θεατρικά έργα που παρουσιάστηκαν και τέθηκαν υπό συζήτηση και προβληματισμό. Βρήκα εξαιρετικά ενδιαφέρουσα τη συζήτηση σχετικά με τα έργα καθώς οι προσεγγίσεις ποίκιλλαν αναλόγως την οπτική του δημιουργικού τομέα. Οι ηθοποιοί, παραδείγματος χάριν, εντόπιζαν υποκριτικά ατού στα γραπτά κείμενα, οι παρατηρήσεις των σκηνοθετών επικεντρώνονταν στην καθολική ερμηνεία του έργου ενώ οι συγγραφείς, δεκτικοί σε σχολιασμούς, σπάνια εξηγούσαν τι ήθελαν εκείνοι να πουν αλλά άκουγαν προσεκτικά τις εικόνες που είχαν προκαλέσει με το έργο τους.

2. Έχετε συμμετάσχει σε κάτι παρόμοιο; Αν ναι, ποιες είναι οι διαφορές της Πλατφόρμας;

Βασίλης Χριστογιώργος (συγγραφέας)

Έχω συμμετάσχει σε ευάριθμα εργαστήρια συγγραφής θεατρικών έργων πλάι σε καταξιωμένους νεοέλληνες συγγραφείς δίχως όμως κανένα από αυτά να έχει επακριβώς τα ίδια δομικά στοιχεία με αυτήν την προσπάθεια. Όλα ανεξαιρέτως, ωστόσο, με βοήθησαν να φωτίσω τα συγγραφικά μου προτερήματα και να καμουφλάρω -όταν δεν μπορούσα να εξαλείψω- τα ψεγάδια.

Η συμμετοχή -και συνενοχή- όλων των παικτών της θεατρικής πράξης ήταν η μεγαλύτερη διαφορά της πλατφόρμας!

Αντρέας Γιολάσης (συγγραφέας)

Προσωπικά δεν είχα συμμετάσχει ξανά σε μια τέτοια διαδικασία και προσήλθα μάλλον επιφυλακτικός και με χαμηλές προσδοκίες αλλά η πραγματικότητα με διέψευσε. Ενδιαφέρουσα ήταν η εναλλαγή νεώτερων και πιο έμπειρων ηθοποιών στην απόδοση των κειμένων, φαντάζομαι αυτό θα ήταν πολύ περισσότερο ενδιαφέρον για τα νέα παιδιά που συμμετείχαν.

Ζέτη Φίτσιου (συγγραφέας)

Το να υπάρχουν σε αυτό το αναλόγιο νέοι και ταυτόχρονα πιο έμπειροι ηθοποιοί ήταν μια έξυπνη ιδέα, καθώς μπορούσε να διακρίνει κάποιος τη διαφορετική προσέγγιση των δύο αυτών ομάδων κατά την ώρα της ανάγνωσης. Οι νέοι ηθοποιοί αντιμετώπισαν τα κείμενα με μεγαλύτερο αυθορμητισμό ενώ οι πιο έμπειροι κατάφεραν να προσεγγίσουν τα κείμενα πιο πολυδιάστατα.

Ευδοκία Στατήρη (ηθοποιός)

Δεν είχα ξαναβρεθεί σε συνάντηση συγγραφέων με ηθοποιούς. Τη συνάντηση αυτή την κρίνω γόνιμη γιατί έδωσε την ευκαιρία και στους συγγραφείς ν ακούσουν ανάγνωση του έργου τους , σκέψεις και ερωτήσεις αλλά και στους ηθοποιούς τη δυνατότητα να συνομιλήσουν με αυτούς που έγραψαν τα έργα που μόλις διάβασαν και να τα δουν από τη δικιά τους μεριά . Επίσης πάντα έχει ενδιαφέρον για μένα να έχω μια προσωπική αντίληψη του ανθρώπου που έφτιαξε ένα καλλιτεχνικό έργο.

Nίκη Μαυροειδή (ηθοποιός)

Ήταν μια ευκαιρία για όλους τους δημιουργούς. Υπάρχουν συγγραφείς που έχουν αδημοσίευτο υλικό στα συρτάρια τους, ηθοποιοί που ψάχνουν για καινούρια έργα που θα εκφράζουν αυτό που συμβαίνει σήμερα, ειπωμένο με σύγχρονο, δραματικό τρόπο. Υπάρχουν σκηνοθέτες που θέλουν να εκφράσουν σύγχρονους προβληματισμούς φιλτραρισμένους από νέα μυαλά. Μια τέτοια συνάντηση μόνο ευτυχείς συνεργασίες μπορεί να προκαλέσει.

Βασιλική Γεωργικοπούλου (ηθοποιός)

Πάντοτε η επαφή με νέους συγγραφείς είναι ωφέλιμη κ ενδιαφέρουσα. Ο λόγος που τους ωθεί στη συγγραφή, τα θέματα που διαπραγματεύονται, ο τρόπος που τα εκφράζουν, ο λόγος που τα επιλέγουν.

Έλλη Μασσαρά (ηθοποιός)

Αναμφισβήτητα, η συγγραφή είναι κάτι το οποίο πάντα θαύμαζα και έτσι ήταν μια ευκαιρία για μένα να αντιληφθώ κάποια παραπάνω πράγματα, τόσο από τη δική τους οπτική και συναισθηματική πλευρά, όσο και από την πλευρά των ηθοποιών. Αν ήταν κάτι που μπορώ να πω ότι με ξάφνιασε αυτό θα ήταν η απλότητά τους και κυρίως η συγγραφή τέτοιων εξαιρετικών και έντονων θεατρικών έργων .

3. Υπάρχουν θέματα/ εκδοχές των έργων σας που δεν είχατε σκεφτεί ή κάτι που σας ξάφνιασε;

Αδαμαντία Ξηρίδου (συγγραφέας)

Βεβαίως και με ενδιαφέρον άκουσα τις διαφορετικές προσεγγίσεις.

Βασίλης Χριστογιώργος (συγγραφέας)

Ασφαλώς και με ξάφνιασαν ευχάριστα κάποιες πιο λοξές ματιές στο έργο μου που του έδωσαν μια διάσταση πιο ανοίκεια και ενδιαφέρουσα, όπως και οι διαφορετικές -ορισμένες πράγματι οξυδερκείς και καίριες- ερμηνείες των παρουσιαζόμενων έργων.

Έλλη Μασσαρά (ηθοποιός)

Σίγουρα η πρώτη ανάγνωση των έργων είχε κάποια απόκλιση σχετικά με την αντίληψη κάποιων σημείων συγκριτικά με την περαιτέρω ανάγνωση και ανάλυση αυτών αργότερα. Ωστόσο, κρίθηκε άκρως ενδιαφέρουσα αυτή η εναλλαγή απόψεων και η γενικότερη συζήτηση για αυτά.

Nίκη Μαυροειδή (ηθοποιός)

Η θεματολόγια δεν με εξέπληξε, ήταν οι προβληματισμοί που θα με ενδιέφεραν να παρακολουθήσω σε μια θεατρική παράσταση. Η πλοκή, όμως, ήταν αναπάντεχη και απρόσμενη. Σε αρκετά έργα υπήρχε το στοιχείο του αιφνιδιασμού, το στοιχείο της έκπληξης και της έξαψης. Κυρίως, νομίζω ότι συνέβαλε σ’ αυτό το ότι, σχεδόν στο σύνολο των έργων, υπήρχαν δυνατά σουρεαλιστικά στοιχεία. Αυτό ήταν κάτι που με παραξένεψε και με εντυπωσίασε.

Ευδοκία Στατήρη (ηθοποιός)

Έχει πολύ ενδιαφέρον να καταλάβεις ποιοι οι στόχοι του συγγραφέα όχι μόνο μέσα από το κείμενό του αλλά ακόμα και από το πως κοιτάει ή πως στέκεται ή ποιο το ηχόχρωμα της φωνής του ή τι πιστεύει για τους ήρωές του. Όλα αυτά τα ερωτήματα τουλάχιστον εμένα με βοηθάνε να κατανοήσω ένα έργο καλύτερα και να είμαι πιο σίγουρη για τη θέση ενός χαρακτήρα- ρόλου μέσα στο σύνολο…

3. Πώς σας φάνηκε η σκηνοθετική προσέγγιση των έργων;

Βασίλης Χριστογιώργος (συγγραφέας)

Πλήρης αγάπης και σεβασμού για τα κείμενα.

Ζέτη Φίτσιου (συγγραφέας)

Στοχευμένη, κατάφερε να αναπτύξει τα κείμενα και να τα αναδείξει.

4. Θεωρείτε ότι υπάρχει χώρος για νέους δημιουργούς στον θεατρικό χώρο;

Αδαμαντία Ξηρίδου (συγγραφέας)

Υπάρχει αλλά οπωσδήποτε οι νέοι δημιουργοί θα βρουν μόνοι τους αυτόν τον χώρο. Προσπάθειες σαν την Πλατφόρμα δίνουν την ευκαιρία ,ωστόσο είναι προσωπικό θέμα το τι χώρο θα καταλάβει ο κάθε νέος δημιουργός.

Αντρέας Γιολάσης (συγγραφέας)

Πιστεύω ότι η ποιότητα της δουλειάς του καθενός μας, αργά ή γρήγορα,  βρίσκει ανταπόκριση αν όχι στο πλατύ κοινό έστω σε μικρότερη και πιο περιορισμένη κλίμακα, ανάλογα και με το τι είναι έτοιμη να “υποδεχτεί” η εποχή και ο τόπος. Σίγουρα είναι πολύ λιγότερο ασφαλές, από πλευράς προσδοκώμενης απήχησης, για οποιοδήποτε θεατρικό σχήμα να πειραματίζεται με έργα πρωτοεμφανιζόμενων συγγραφέων, από την άλλη όμως η πληθώρα των ομάδων που αγωνίζεται με ελάχιστους πόρους και τεχνικά μέσα να καταφέρει να μπει στο θεατρικό τοπίο με αξιώσεις, με κάνουν να αισιοδοξώ ότι κάτι καλό αναμφίβολα θα προκύψει στο τέλος.

Βασίλης Χριστογιώργος (συγγραφέας)

Δεν ξέρω αν υπάρχει χώρος. Ξέρω πως οφείλει να υπάρχει. Δίχως νεοελληνικό έργο δεν υπάρχει και νεοελληνικό θέατρο. Ποιος λοιπόν θα ανεβάσει στη σκηνή όλον αυτόν τον παραλογισμό; 

Έλλη Μασσαρά (ηθοποιός)

Θεωρώ πως όσο υπάρχουν άνθρωποι που στηρίζουν και ενθαρρύνουν νέους δημιουργούς, ταλαντούχους και με όρεξη για θέατρο, υπάρχει χώρος και παράλληλα ελπίδα!

Βασιλική Γεωργικοπούλου (ηθοποιός)

Υπάρχει χώρος για όλους. Η ποιότητα, η ποσότητα κ η συχνότητα όμως είναι σχετικές.

5. Η μεγαλύτερη ελπίδα σας και ο χειρότερος φόβος μας σε σχέση με τη δουλειά σας στο θέατρο; 

Αδαμαντία Ξηρίδου (συγγραφέας)

Η ελπίδα είναι να συνεχίσω να γράφω και ο φόβος να μην έχουν καμία απήχηση.

Βασιλική Γεωργικοπούλου (ηθοποιός)

Ο μεγαλύτερος φόβος μου είναι ότι θα πάψει να με αφορά το θέατρο-επαγγελματικά- εντέλει λόγω των εργασιακών συνθηκών υπό τις οποίες πραγματώνεται ως επί το πλείστον.

Ζέτη Φίτσιου (συγγραφέας)

Ελπίζω να καταφέρουμε να οργανώσουμε ένα υγιές πλαίσιο εργασίας όλων εκείνων των καλλιτεχνών που παλεύουν μεμονωμένα σε ένα χαοτικό σύστημα. Φοβάμαι πως κάτι τέτοιο θα μας πάρει πολύ καιρό…

6. Θα θέλατε διεύρυνση της πλατφόρμας και αν ναι τι είδους; (παράσταση των έργων, ετήσιο φεστιβάλ, ετήσια ή παραπάνω επανάληψη της πλατφόρμας κ.α)

Nίκη Μαυροειδή (ηθοποιός)

Θα μου άρεσε πάρα πολύ αν τέτοιου είδους συναντήσεις οργανώνονταν πιο συχνά. Επιπλέον, μια πιο διευρυμένη ομάδα με νέους ανθρώπους να συμμετέχουν σ’ αυτό, θα μου φαινόταν ιδιαίτερα γόνιμη. Νομίζω, πάντως, ότι ήδη από αυτή την πρώτη συνάντηση κυοφορούνται προβληματισμοί και νέες προτάσεις.

Αντρέας Γιολάσης (συγγραφέας)

Η επανάληψη αντίστοιχων εγχειρημάτων προφανώς δίνει ευκαιρίες να ακουστούν νέες φωνές, δεν ξέρω αν η καθιέρωση ενός είδους “θεσμού” είναι ο καλύτερος τρόπος, σίγουρα πάντως είναι ένας δρόμος και εναπόκειται σ΄ αυτούς που αναλαμβάνουν την ευθύνη του να τον αναδείξουν και να τον καθιερώσουν με την ποιότητα της δουλειάς τους.

Ευδοκία Στατήρη (ηθοποιός)

Θα ήταν καλό να επαναληφθούν ανάλογες δράσεις και με άλλους συγγραφείς, με συμμετοχή περισσότερων δημιουργών και ίσως σε ποιο σταθερή βάση.

Βαρβάρα Ναταλιάνη θεατρολόγος / σκηνοθέτης

Η Πλατφόρμα ήταν μια ιδέα που ξεκίνησε από το χάσμα που υπάρχει μεταξύ της παραγωγής θεατρικών κειμένων Ελλήνων/ίδων συγγραφέων και του ελάχιστου ανεβάσματος που αυτά τυγχάνουν. Κυρίως όμως ξεκίνησε ως παράμετρος συνεργασίας των τριών βασικών πόλων μιας θεατρικής παράστασης: του συγγραφέα, του σκηνοθέτη και του ηθοποιού. Το θέατρο, όσο και αν δεν το αναγνωρίζουμε αρκετές φορές, είναι δουλειά ομαδική. Το θεατρικό κείμενο, δεν αποτελεί λογοτεχνία. Οφείλει να έχει παραστασιακή δυναμική, δηλαδή να ολοκληρώνεται μέσω της διαδικασίας της παράστασης και αυτό είναι μια δουλειά που περιλαμβάνει αρκετούς ανθρώπους, ανάλογα, φυσικά, και με την προσέγγιση τους σκηνοθέτη.

Η αρχική μας στόχευση ήταν η πλατφόρμα να γίνει ένα εργαστήριο συνεργασίας μεταξύ των βασικών πόλων της παράστασης. Να έρθουν σε επικοινωνία οι ηθοποιοί με τους θεατρικούς συγγραφείς υπό την καθοδήγηση των σκηνοθετών. Μετά από διάφορες διαδικασίες, αποφασίσαμε προσωρινά να παρουσιάσουμε την πλατφόρμα σε μορφή αναλογίου.

Προσωπικά έμεινα πολύ ευχαριστημένη από το επίπεδο των κειμένων, όπως και από την συμμετοχή στο διάλογο της πλατφόρμας από όλους τους συντελεστές της. Όμως το πιο σημαντικό είναι ότι η διοργάνωση της πλατφόρμας με γέμισε ελπίδα για το αυριανό νεοελληνικό θέατρο. Κυρίως η σκέψη ότι εκεί “έξω” υπάρχουν ανεξερεύνητες δυνάμεις που περιμένουν να τις αξιοποιήσουμε. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, για μενα η πλατφόρμα πέτυχε τον σκοπό της.

Ομολογώ ότι η προσδοκία μου είναι να συνεχιστεί η Πλατφόρμα. Η επόμενη μέρα κάθε τέτοιας διαδικασίας εμπλουτίζει τις δυνατότητές μας, την αισθητική μας και τη δημιουργικότητα μας. Αναδεικνύει δυναμικές, όχι μόνο θεατρικές, αλλά και κοινωνικές. Υπάρχει κάτι μοναδικό και αναντικατάστατο στο σύγχρονο νεοελληνικό έργο σε σχέση με την εκκρεμότητα της παρουσίασής του στο θεατρικό κοινό. Αυτό είναι ότι δηλώνει την κοινωνική του θέση, τη «χώρα προέλευσης», τη ζύμωση που συμβαίνει αυτή τη στιγμή σε διαφορετικά επίπεδα της κοινωνικής πραγματικότητας, αλλά ίσως και συλλογικού ασυνειδήτου. Έχει, δηλαδή, ένα «υπόβαθρο» το οποίο γίνεται άμεσα αντιληπτό στο κοινό.

Μια τέτοια ευκαιρία και εμπειρία δεν πρέπει να την στερηθεί το θέατρο, οι δημιουργοί του και το θεατρικό κοινό.

Αλέξανδρος Μαυρόγιαννης συγγραφέας / σκηνοθέτης / ηθοποιός.

Η Πλατφόρμα δημιουργήθηκε από μια ανάγκη ουσιαστικής επικοινωνίας όλων των βασικών συντελεστών μιας θεατρικής παράστασης Συγγραφέα – Σκηνοθέτη – Ηθοποιού. Συνήθως και οι τρεις μαζί δεν έρχονται σε επαφή μεταξύ τους. Υπάρχει μερικές φορές συνεργασία-επικοινωνία με Συγγραφέα και Σκηνοθέτη που όμως όσο περνούν τα χρόνια γίνεται όλο και πιο αραιά. Η πιο δυνατή σχέση είναι αυτή με Σκηνοθέτη και Ηθοποιό. Η συνεργασία όμως και των τριών είναι βασικά ανύπαρκτη.

Οι Ηθοποιοί δεν έρχονται σχεδόν ποτέ σε επαφή με τον Συγγραφέα ενός έργου και αυτός δε έχει ποτέ ένα feed back από αυτούς. Έτσι οι συγγραφείς ακολουθούν ένα ‘μοναχικό’ δρόμο, χωρίς να γνωρίζουν τα ερεθίσματα που προκαλεί το έργο τους σε αυτούς που θα το ανεβάσουν ή θα παίξουν σε αυτό. Όλα στο μυαλό τους είναι τοποθετημένα και ξεκάθαρα, αλλά στο πρακτικό μέρος του ανεβάσματος μιας παράστασης μπορεί να μην λειτουργούν, να μην είναι κατανοητά ή να θέλουν ρυθμίσεις.

Στην πλατφόρμα αυτό ήταν το κύριο μέλημα μας, να δει ο Συγγραφέας τον τρόπο κατανόησης ενός έργου από την μεριά του Σκηνοθέτη και του Ηθοποιού. Μια ματιά πάνω στο τι απασχολεί τους συντελεστές στην πραγμάτωση ενός έργου επί σκηνής και όχι η συγγραφική ικανότητα του Συγγραφέα που θεωρείτε δεδομένη.

Στην Πλατφόρμα χρησιμοποίησα την μέθοδο μου Visual Understanding – Οπτική Κατανόηση πάνω στις παραστατικές τέχνες.

Επιλέξαμε με την Βαρβάρα 4 έργα. Δύο μονολογικά κείμενα, ο Επίλογος της Αδαμαντίας Ξηρίδου και το Με Μόνη Συντροφιά Μιαν Απουσία του Ανδρέα Γιολάση. Και δύο διαλογικά κείμενα Το Πάτωμα της Ζέτη Φίτσιου και Blood Moon του Βασίλη Χριστογιώργου. Δεν ήταν εύκολη η εύρεση έργων που μέσα σε διάρκεια 15 λεπτών το καθένα θα μπορούσαν να είναι πλήρως ανεπτυγμένα και ταυτόχρονα να έχουν μια συγκεκριμένη ατμόσφαιρα που να δρα ως συνδετικός κρίκος μεταξύ τους. Σε αυτό βοήθησε και ότι κάποιοι από τους συγγραφείς υπήρξαν μαθητές του γνωστού θεατρικού Συγγραφέα Ανδρέα Φλουράκη, που η τεχνική τους γνώση συνέβαλε στην σταθερή οικοδόμηση των κειμένων τους.

Τα έργα δόθηκαν σε ηθοποιούς 24 ώρες πριν την παρουσίαση του Αναλογίου, γιατί αυτό που μας ενδιέφερε ήταν η πρώτη ματιά στα κείμενα, τα πρώτα ερεθίσματα και η κατανόηση τους σε πρώτο επίπεδο, χωρίς υπεραναλύσεις. Επίσης οι ηθοποιοί ήταν χωρισμένοι σε 2 κατηγορίες. Επαγγελματίες που έχουν χρόνια πείρας και ηθοποιοί που ακόμα σπουδάζουν. Ο λόγος αυτής της διάταξης έγινε γιατί αλλιώς κατανοεί ένα κείμενο ένας ηθοποιός που έχει μεγάλη πείρα και αλλιώς ένας που έχει λιγότερη ή και καθόλου. Οι γνώμες και απόψεις όλων είχαν ιδιαίτερο βάρος καθώς ήταν διαφορετικές, αλλά και σύμφωνες σε αρκετά σημεία των κειμένων και οι Συγγραφείς είχαν ένα σφαιρικό feed back του έργου τους. Το ίδιο πολύπλευρες ήταν και οι σκηνοθετικές μας προσεγγίσεις στα κείμενα δημιουργώντας ένα deconstruction πάνω στις αρχικές σκηνικές-σκηνοθετικές οδηγίες τους.

Ο στόχος μας ήταν η διεύρυνση του θεατρικού μας ‘οπτικού πεδίου’ και η δημιουργία νέων ερεθισμάτων πάνω στα κείμενα, καθώς και της κοινής κατανόησης τους από όλους τους συντελεστές μιας παράστασης και νομίζω ότι επιτεύχθηκε.

Όλα όμως έγιναν με σεβασμό απέναντι στα κείμενα και στους δημιουργούς τους, καθώς και στους υπόλοιπους συντελεστές που συμμετείχαν σ’ αυτή την προσπάθειά μας. Και εύχομαι τον ίδιο σεβασμό και δημιουργικότητα να έχουμε όλοι στις μελλοντικές μας συνεργασίες.

Επίσης στην εκδήλωση συμμετείχαν η σκηνοθέτης / σεναριογράφος / συγγραφέας Όλγα Μπακοπούλου, η ηθοποιός / σκηνοθέτης Μαρία Λουίζα Παπαδοπούλου και η υπεύθυνη διαφήμισης / marketing της ODEON Φρόσω Αναστασίου.