Συνέντευξη με τον ηθοποιό Γιώργη Κοντοπόδη
25 Ιανουαρίου 2018
Βρεθήκαμε στην παράσταση «Μια πορνογραφική σχέση»
29 Ιανουαρίου 2018
Προβολή όλων

Συνέντευξη με την Μαριάννα Τόλη

Η Μαριάννα Τόλη σπούδασε ιστορία της Τέχνης στο πανεπιστήμιο του Κεντάκι στην Αμερική και κλασικό και μοντέρνο χορό στο Λονδίνο. Στην Ελλάδα ακολούθησε κλασικό τραγούδι και τέλειωσε τη δραματική σχολή του Εθνικού. Από εκεί άρχισε την καριέρα της συμμετέχοντας στη «Λυσιστράτη» στην Επίδαυρο. Την περίοδο 2001-2003 ήταν διευθύντρια στο Παιδικό Στέκι του Εθνικού, ενώ το 2005 πρωταγωνίστησε σε παγκόσμια πρώτη στο έργο του Tennessee Williams «Η κυρία Στόουν». Επιπλέον, έχει μεταφράσει βιβλία και έχει γράψει αμέτρητους στίχους για τα παιδικά έργα που έχει ανεβάσει. Αυτή την περίοδο υπογράφει την διασκευή και την σκηνοθεσία της παράστασης «Μολυβένιος Στρατιώτης» στο θέατρο Βασιλάκου.

Η Μαριάννα Τόλη σε μια αποκλειστική συνέντευξη στο Τρίτο Κουδούνι και στην Μαριαλένα Δογγούρη.


ΜΔ: Φέτος υπογράφετε τη διασκευή και τη σκηνοθεσία του έργου του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν «Μολυβένιος Στρατιώτης», στο θέατρο Βασιλάκου. Πείτε μας λίγα λόγια για την παράσταση.

ΜΤ: Είναι ένα φαντασμαγορικό και πολύχρωμο μιούζικαλ με υπέροχα χορευτικά, τραγούδια και ένα θίασο που υπερβαίνει σχεδόν τις ανθρώπινες δυνατότητες, δίνοντας ψυχή και καρδιά, υπηρετώντας το με σεβασμό. Τα σκηνικά του Γιώργου Γαβαλά το κατατάσσουν ανάμεσα σε παραγωγές του Μπρόντγαιη και του Λονδίνου και τα κουστούμια επίσης. Οι χορογραφίες του Αλέξανδρου Κουζιτσκιν φέρνουν κάτι καινούργιο στο χώρο του μιούζικαλ. Είναι συγκινητική η τεράστια αποδοχή που έχει αυτό το έργο στους μικρούς και μεγάλους θεατές που το βλέπουν μια και δύο και τρείς φορές. Τους ευχαριστώ.

ΜΔ: Ποια μηνύματα προσδοκάτε να περάσετε μέσα από τη συγκεκριμένη παράσταση;

ΜΤ: Τα μηνύματα είναι πολλά. Στην εποχή μας λατρεύουμε την τελειότητα. Οι κοπέλες πρέπει να έχουν τις τέλειες αναλογίες, τα αγόρια να είναι γυμνασμένα, η επιτυχία να είναι στόχος και η πρωτιά να λατρεύεται σαν Θεός. Σε αυτό το έργο προσπάθησα να δώσω και άλλα μηνύματα μέσω του μηνύματος που δίνει ο Χανς Κρίστιαν Άντερσεν για τον Μολυβένιο του. Πως η αναπηρία δεν είναι καθοριστική για την πορεία ενός ανθρώπου στη ζωή, πως η καρδιά και η ψυχή του ανθρώπου καθώς και η αγάπη, μας δίνει τη δύναμη να υπερβαίνουμε εαυτόν. Πως η ταπεινοφροσύνη, η δική μας, έχει τη δύναμη να αλλάξει τους άλλους και η αγάπη μας να τους δείξει ένα καινούργιο δρόμο. Το δρόμο της προσφοράς και της αλληλεγγύης. Τονίζω πως οι αξίες της οικογένειας, η αδερφική αγάπη, ο σεβασμός και η ευγένεια μας κάνει καλύτερους ανθρώπους και πως το κακό δεν είναι απαραίτητα κακό αν το φωτίσεις με το καλό και το εξουδετερώσεις. Αυτά τα μηνύματα όμως δίνονται με ένα ανάλαφρο, τρυφερό και κωμικό τρόπο στα παιδιά.
ΜΔ: Τι ήταν αυτό που σας γοήτευσε αρχικά στο συγκεκριμένο έργο;

ΜΤ: Αυτό που με συγκίνησε στην αρχή ήταν η θυσία της μπαλαρίνας που έχει τέτοια μεγαλοσύνη ψυχής και αγάπη για τον Μολυβένιο Στρατιώτη ώστε πέφτει στη φωτιά μαζί του για να πεθάνει. Η έννοιας της θυσίας πάντα με γοήτευε. Σε εμάς όμως το τέλος είναι πιο φωτεινό. Κανείς δεν πεθαίνει γιατί η αγάπη δεν χάνεται ποτέ και μένει να αιωρείται αιώνια όταν είναι αληθινή.

ΜΔ: Πόσο επίκαιρη είναι σήμερα η ιστορία του «Μολυβένιου Στρατιώτη»;

ΜΤ: Αυτές οι μεγάλες έννοιες όπως, αγάπη, θυσία, έλλειψη εγωισμού, ταπεινοφροσύνη, είναι θέματα που απασχόλησαν τους μεγάλους συγγραφείς αιώνες και αιώνες τώρα. Αλλά ο κάθε δημιουργός φέρνει τις ιστορίες στην σκηνή ανάλογα με τις δικές του τις εμπειρίες και ανάλογα με τις ανάγκες τις εποχής του. Η εποχή μας νοσεί και πιστεύω πως ένα έργο σαν κι αυτό θα μας δώσει κάποια ελπίδα για τους τοίχους που έχουμε χτίσει ανάμεσά μας. Θα μας θυμίσει πως είμαστε άνθρωποι.

ΜΔ: Σκηνοθετικά που έχετε εστιάσει;

ΜΤ: Η σκηνοθεσίες μου εμπνέονται κυρίως από τη μουσική. Μου αρέσει να σκηνοθετώ νότες και μελωδίες. Έτσι τονίζεται το συναίσθημα και η ευαισθησία της μουσικής αποτυπώνεται στις καρδιές των θεατών. Χωρίς μουσική ο κόσμος μας θα ήταν πολύ πεζός και άχαρος. Επίσης με εμπνέει πολύ το ταλέντο της ομάδας της Παιδικής Σκηνής και οι διασκευές που γράφω είναι ειδικά φτιαγμένες για τον κάθε ηθοποιό και τις δυνατότητές του.

ΜΔ: Η παράσταση είναι γεμάτη τραγούδι και χορό. Τι άλλες εκπλήξεις έχετε;

ΜΤ: Φέτος κάναμε την υπέρβαση να έχουμε 3D animation στις στιγμές που δεν θα μπορούσαμε αλλιώς να περιγράψουμε τα παράξενα που συμβαίνουν σε αυτό το παραμύθι. Τα παιδιά και οι γονείς το χαίρονται πολύ.
ΜΔ: Πόσο απαιτητικό και δύσκολο θεωρείτε πως είναι το παιδικό θέατρο;

MT: Τίποτα δεν μου φαίνεται απαιτητικό και δύσκολο γιατί τα παιδιά είναι ανοιχτά και ενθουσιώδη φτάνει να τους δίνουμε μόνο την αλήθεια και όχι κάτι δήθεν, η κάτι πρόχειρο. Όταν αυτό συμβαίνει μπερδεύονται και πληγώνονται η αδιαφορούν και αυτό είναι τραγικό για το μέλλον της θεατρικής τους εκπαίδευσης που είναι τόσο απαραίτητη για τη ζωή τους. Έρχονται στο θέατρο με τεράστιες προσδοκίες. Αν τα απογοητεύσεις έχεις χάσει μια πολύτιμη στιγμή να αγγίξεις την ψυχή τους και είναι σα να τα σπρώχνεις να βυθιστούν στα εύκολα, στην τηλεόραση, στο κομπιούτερ και στα κινητά.

ΜΔ: Πόσο σημαντικό είναι για ένα παιδί να μυηθεί στο θέατρο από μικρή ηλικία;

ΜΤ: Η τέχνη είναι σχεδόν ο μοναδικός τρόπος για να ερχόμαστε σε επαφή με τον εσωτερικό μας εαυτό και τις ψυχικές μας ανάγκες. Το θέατρο είναι μίμηση ζωής αλλά υπάρχει κάθαρση, υπάρχει αισθητική, υπάρχουν μηνύματα και καμιά φορά εμείς οι μεγάλοι, πνιγμένοι με τις ασχολίες μας, ξεχνάμε πως τα παιδιά μας διψάνε για κάτι ανώτερο. Το θέατρο ανοίγει ορίζοντες και καταργεί τοίχους που ορθώνονται από λάθη και παραλείψεις στην οικογενειακή μας ζωή. Είναι το νήμα που κρατάει ζωντανή τη καρδιά μας με την αλήθεια.

ΜΔ: Σε ποιες ηλικίες απευθύνεται η παράσταση «Μολυβένιος Στρατιώτης»;

ΜΤ: Έχουμε δει και 8 μηνών παιδί να μένει ακίνητο για 1.30 ώρα. Αλλά ας πούμε από 3 μέχρι 83.

ΜΔ: Μελλοντικά σχέδια;

ΜΤ: Το καινούργιο παιδικό θα ανακοινωθεί σε μερικές μέρες. Καλοτάξιδο να είναι και η αγάπη ας το κυβερνά. Σας ευχαριστώ.