Κριτική της παράστασης “Να με Θυμάσαι”
6 Οκτωβρίου 2016
Κριτική της παράστασης Μικρός Πρίγκιπας
7 Οκτωβρίου 2016
Προβολή όλων

Συνέντευξη με την Βάνα Πεφάνη

Η Βάνα Πεφάνη είναι μια πολύ δημιουργική κυρία του θεάτρου. Γράφει, παίζει, σκηνοθετεί. Στο θέατρο Underground φέτος θα την δούμε ως Ίντιρα Γκάντι, θα απολάυσουμε την σκηνοθεσία της στην παράσταση “Αυτός και το πανταλόνι του” και θα δούμε το μονόπρακτο “Το ατύχημα ενός επιβάτη” που έχει γράψει η ίδια, καθώς και πολλά ακόμα.
Η Βάνα Πεφάνη σε μια αποκλειστική συνέντευξη στο Τρίτο Κουδούνι και στην Μαριαλένα Δογγούρη.

ΜΔ: Τι καινούριο προσδίδει η σκηνοθεσία σας στο έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη, «Αυτός και το πανταλόνι του»;

Βάνα: Να ξεκινήσω με το ότι δεν χρειάζεται καμμία επέμβαση το έργο του Καμπανέλλη για να είναι σύγχρονο . Εγώ απλά έκανα ίσως μια διαφορετική ανάγνωση στο κείμενο. Στάθηκα περισσότερο στα αποσιωπητικά. Σ αυτά που δεν λέγονται αλλα σαφώς εννοούνται. Έτσι ξεπήδησε η ανάγκη να δω στην σκηνή τον ήρωα σε νεότερη ηλικία. Η συνδιαλλαγή με το παιδί που κρύβει μέσα του .

ΜΔ: Το έργο «Αυτός και το πανταλόνι του» πραγματεύεται το στοιχείο της μοναξιάς και της αποξένωσης. Πόσο επίκαιρο είναι αυτό το ζήτημα στις μέρες μας;

Βάνα:
Επίκαιρο δεν θα το έλεγα. Διαχρονικό σιγουρα. Την μοναξιά την κρύβουμε ,την θάβουμε δεν την διαλαλούμε.

ΜΔ: Η μοναξιά και η αποξένωση αποτελούν σημεία των καιρών, με δεδομένο το γεγονός ότι βιώνουμε οικονομική και κοινωνική κρίση;

Βάνα: Είναι σημεία παντός καιρού. Τώρα όμως γίνονται πιό δυσβάστακτα. Μη αντιμετωπίσιμα. Παλιά μπορούσες και μόνος σου να πας ένα ταξίδι ,μια βόλτα, να πιείς έναν καφέ. Μιλάω για απλά πράγματα. Τώρα αυτά τα απλά είναι οικονομικά απαγορευμένα και η ανάγκη συντρόφων και φίλων επιτακτική.

ΜΔ: Μιλήστε μας για το ρόλο που υποδύεστε στην θεατρική παράσ
ταση «Να με θυμάσαι».

Βάνα: Υποδυομαι την Ίντιρα Γκάντι. Πρωθυπουργό της Ινδίας για 4 συννεχόμενες θητείες. Μια γυναίκα μορφωμένη, δυναμική, “αλεπού” όπως την είχε χαρακτηρίσει ο Νίξον. Αμφιλεγόμενη προσωπικότητα και τραγική φιγούρα στην προσωπική της ζωή. Έχασε πολύ νέο τον αγαπημένο της υιό και ο άντρας της την εγκατέλειψε για μια νεότερη της γυναίκα. Πίστευε ότι όλοι οι άνθρωποι δικαιούνται ίσα μερίδια από την ζωή. Οι πράξεις της ηταν συχνά αποτρόπαιες αλλά τα πιστεύω της ηταν δίκαια.

Από την παράσταση "Να με Θυμάσαι"

Από την παράσταση “Να με Θυμάσαι”


ΜΔ: Από που αντλείτε έμπνευση για τη συγγραφή θεατρικών έργων;

Βάνα: Μέχρι στιγμής από αυτά που συμβαίνουν γύρω μου. Η αδικία είναι ισχυρή και ανεξάντλητη και δυστυχώς πηγή έμπνευσης. Θα ήθελα όμως να κάνω ένα βήμα παραπέρα. Να περάσω στην μυθοπλασία .Να ξεφύγω απ’ την πραγματικότητα.

ΜΔ:
Φέτος στο Underground ανεβάζετε πολλά πρωτότυπα έργα όπως τα «Θεριά». Πόσο ανάγκη έχει το ελληνικό θέατρο από πρωτότυπα σενάρια;

Βάνα: Δεν έχουμε ανάγκη την πρωτοτυπία, έχουμε ανάγκη, επιτακτική θα έλεγα, το βάθος. Το σκάψιμο στα πράγματα. Αυτό νομίζω ότι λείπει και πιστεύω ότι το έχει πολύ και ουσιαστικά το εργο “θεριά” του Παναγιώτη Μπαρμπαγιάννη.

ΜΔ: «Το ατύχημα ενός επιβάτη» και τα «Θεριά» είναι δύο μονόπρακτα με κοινό θέμα το bullying. Γιατί επιλέξατε να θίξετε αυτό το κοινωνικό φαινόμενο;

Βάνα: Επιλέγω συνειδητά κοινωνικά θέματα. Μ ενδιαφέρουν, με απασχολούν και θέλω μέσα από την τέχνη μου να επικοινωνήσω τις σκέψεις μου πάνω σ’ αυτά και με άλλους ανθρώπους. Δεν κάνω προπαγάνδα μοιράζομαι φόβους και ανησυχίες. Δεν επιλέγω την σιωπή στη ζωή μου..

Βάνα Πεφάνη, Κοραής Δαμάτης

Βάνα Πεφάνη, Κοραής Δαμάτης


ΜΔ: Ποιοι είναι οι μελλοντικοί σας στόχοι;

Βάνα: Ο ένας εκπληρώνεται τέλος Οκτώβρη. Βγαίνει το πρώτο μου βιβλίο από τις εκδόσεις ΒΑΚΧΙΚΟΝ. Θα εκδοθεί το DELETE που είναι ο κοινός μας τίτλος για τα δυο μονόπρακτα που μιλήσαμε πριν. Και εγώ και ο Παναγιώτης Μπαρμπαγιάννης είμαστε πολύ χαρούμενοι που μας ανέλαβαν αυτές οι καλαίσθητες εκδόσεις.
Θα συμμετέχουμε στο φεστιβάλ ΒRΕΑΚ ΤΗΕ GΗΑΙΝ με ένα απόσπασμα του έργου μου “Μεταξωτές γυναίκες” .
Και θα σκηνοθετήσω για τον Ιούνιο στο Ίδρυμα Μ. Κακογιάννης ένα άπαιχτο ελληνικό έργο με τίτλο “Αντιγόνη η αληθινή ιστορία”. Βαρύς και δύσκολος χειμώνας.