Συνέντευξη με την ηθοποιό Σάρα Τοσκάνο
26 Φεβρουαρίου 2018
Βρεθήκαμε στην παράσταση «Αγγέλικα Νίκλη Σολωμού η Διάφανη»
4 Μαρτίου 2018
Προβολή όλων

Βρεθήκαμε στην παράσταση «Τα τέσσερα κοριτσάκια»

Γράφει η θεατρολόγος Ελένη Αναγνωστοπούλου


Οι: Τζωρτζίνα Λιώση, Κριστέλ Καπερώνη, Δώρα Παρδάλη και Μαρία- Νεφέλη Δούκα εισέρχονται στη σκηνή του Tempus Verum και εκφράζουν ποιητικές αλήθειες υπό το σκηνοθετικό βλέμμα του Χρήστου Καρασαββίδη. Είναι: τα τέσσερα κοριτσάκια. «Τέσσερα κοριτσάκια» στο Tempus Verum εν Αθήναις.

Στις 23/2/2018 πραγματοποιήθηκε η επίσημη πρεμιέρα της παράστασης: «Τα τέσσερα κοριτσάκια» στο θέατρο Tempus Verum. Τέσσερις κοπέλες με νεανική φρεσκάδα και ζωντανή παιδικότητα, γεμίζουν τη σκηνή με πάθος, ξεγνοιασιά και ορμή. Ονειρεύονται έναν καλύτερο κόσμο και φροντίζουν σε κάθε ευκαιρία να εξωτερικεύσουν αυτό το συναίσθημα. Επιθυμούν να ερωτευτούν. Μέσα από τον έρωτα προσδοκούν να γνωρίσουν τον εσώτερο εαυτό τους και ταυτόχρονα επιζητούν μια παράταση της ζωής. Επί της ουσίας, επιζητούν την ανανέωση τους μέσα από τον ζωοδότη Έρωτα. Το πρόβλημα όμως ξεκινάει όταν η ζωή απειλείται από τον πόλεμο. Μας ξεναγούν στο λαχανόκηπό τους, ή μάλλον θα ήταν σωστότερο να πω ότι εμείς σαν θεατές παρακολουθούμε τα τεκταινόμενα που λαμβάνουν χώρα στη μυστική κρυψώνα τους. Μια κρυψώνα που λειτουργεί ως ησυχαστήριο, χώρος ανεμελιάς και συνάμα λειτουργεί ανά περιπτώσεις ως τόπος εκρήξεων και έκφρασης ανομολόγητων σκέψεων. Θα νικήσει κατά κράτος, ο Έρωτας τον Πόλεμο; Ο άνθρωπος θα αφεθεί στη μοίρα του ή θα παλέψει γι’αυτήν; Θα καταφέρει να γνωρίσει τον εαυτό του και θα προσπαθήσει να καλυτερεύσει ή θα παραμείνει άνθρωπος με ελαττώματα και αδυναμίες; Ο Χρήστος Καρασαββίδης χρησιμοποιεί σαν φόρμα το κείμενο του Πικάσο και πάνω σε αυτό, βασίζεται και γράφει το δικό του κείμενο.
Ένα κείμενο που μυρίζει μπαρούτι, ένα επαναστατικό μανιφέστο που θέλεις δεν θέλεις, θα σε κάνει να ξυπνήσεις και να αναρωτηθείς. Φιλοσοφεί, παίζει με τις λέξεις, χρησιμοποιεί αναβαθμισμένο λεξιλόγιο και εκ πρώτης ακουστικής ενδέχεται να μπερδευτείς. Δεν υπάρχει όμως περίπτωση να χαθείς διότι θα μπεις σε αυτό το λαχανόκηπο και θα ζήσεις διαφορετικές καταστάσεις που έχουν ένα και μοναδικό σημείο αναφοράς: για να ευτυχήσεις πρέπει να αγαπήσεις. Θα τολμήσεις να διεκδικήσεις αυτό που επιθυμείς.

Τα τέσσερα κοριτσάκια δεν έχουν ονόματα. Είναι άχρονες, διαχρονικές παρουσίες. Τα θέλω τους δεν αλλοιώνονται, αντιθέτως υποδηλώνουν και φωτίζουν τα θέλω που μπορεί να έχει κάθε ανθρώπινη οντότητα. Η αγάπη είναι η πεμπτουσία, το κλειδί που ξεκλειδώνει την ψυχή. Έρωτας και Πόλεμος: δύο εκ διαμέτρου αντίθετες έννοιες που έχουν κάτι κοινό μεταξύ τους: τις διέπει εξαιρετικά μεγάλη ένταση. Εν συνεχεία, τόσο ο έρωτας όσο και ο πόλεμος μπορούν να έχουν καταστροφικό αντίκτυπο. Εδώ, ο συγγραφέας και σκηνοθέτης, Χρήστος Καρασαββίδης επιλέγει να αφήσει να πλανάται μια αισιόδοξη νότα, όσο και αν αυτό φαντάζει αδύνατο. Η Βασιλική Σύρμα ντύνει τις ηρωίδες με τα ίδια ρούχα, ωστόσο θέλω να σχολιάσω τα χρώματα. Το ένδυμα τους κινείται ανάμεσα στο λευκό και το σκούρο μπλε. Η αθωότητα συνυπάρχει με τη σκοτεινότητα. Η αγνότητα των πρώτων σκιρτημάτων έρχεται σε αντίθεση με τη σκοτεινιά και τη μαυρίλα του πολέμου.