Από τη Δευτέρα 3 Οκτωβρίου έως το Σάββατο 8 Οκτωβρίου
32 καλλιτέχνες ενώνουν τις δυνάμεις τους στηρίζοντας την Τέχνη.
Το Θέατρο Σφενδόνη έχει άμεση ανάγκη από οικονομική ενίσχυση για να υλοποιήσει
το καλλιτεχνικό πρόγραμμά του.
Ηθοποιοί, τραγουδιστές και μουσικοί προσφέρονται για να συνεχίσει.
Το Θέατρο Σφενδόνη – εταιρεία αστική μη κερδοσκοπική- ιδρύθηκε το 1993 από την Άννα Κοκκίνου, με τη συμπαράσταση πνευματικών ανθρώπων, καλλιτεχνών και φίλων. Μιά παλιά αποθήκη ξυλείας του Ιδρύματος Ευριπίδη Κουτλίδη, στις παρυφές της Ακρόπολης έγινε ένα ατμοσφαιρικό λυόμενο θέατρο.
Φιλοδοξία, ανάγκη θα έλεγα καλύτερα, της δημιουργίας της Σφενδόνης, ήταν και είναι, η ανακάλυψη των δικών μας οριζόντων
στη Θεατρική Τέχνη- καθώς και η με πείσμα αντίσταση στη συμβατική και στην ‘εύκολη’ αντιμετώπισή της, σε ολοένα πιο δύσκολους για την Τέχνη καιρούς.
Συγχρόνως επιδιώκουμε την προσήλωση του βλέμματός μας στα όσα συμβαίνουν στην κοινωνία μας και στον έξω κόσμο, σαν ανεκτίμητο υλικό της δουλειάς μας, και κάτω από το φως της μελέτης και αναπαράστασης κλασικών και σύγχρονων, ελληνικών και ξένων έργων λόγου.
Οι παραστάσεις που ανέβηκαν
στα 23 χρόνια της λειτουργίας του θεάτρου μας:
ΒΙΖΥΗΝΟΣ: ΜΟΡΦΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΒΙΖΥΗΝΟΥ
ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ: Η ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΤΩΝ ΤΑΥΡΩΝ
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΟΛΛΑΣ: ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ / ΛΙΓΑ ΑΠ ὈΛΑ
ΚΟΚΤΩ – ΝΤΙΚΙΝΣΟΝ – ΜΠΕΚΕΤ: Η ΦΩΝΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ / TΗΕ MASTER LETTERS / ΝΑΝΟΥΡΙΣΜΑ
ΣΑΜΙΟΥΕΛ ΜΠΕΚΕΤ: ΟΛΑ ΤΑ ΜΙΚΡΑ ΕΡΓΑ / ΦΕΣΤΙΒΑΛ
ΣΑΜΙΟΥΕΛ ΜΠΕΚΕΤ: ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΕΣ ΜΕΡΕΣ
ΜΠΡΕΧΤ: Ο ΚΑΛΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΤΟΥ ΣΕΤΣΟΥΑΝ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΑΤΖΗΣ: ΙΣΤΟΡΙΕΣ
ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΧΑΤΖΗΓΙΑΝΝΙΔΗΣ: ΛΑ ΠΟΥΠΕ
ΤΖΟΝ ΜΙΛΛΙΝΓΚΤΟΝ ΣΥΝΓΚ: ΚΑΒΑΛΑΡΗΔΕΣ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ
ΤΟΜΑΣ ΜΠΕΡΝΧΑΡΝΤ: ΡΙΤΤΕΡ, ΝΤΕΝΕ, ΦΟΣ
ΘΟΥΚΥΔΙΔΗΣ: ΕΓΩ Ο ΘΟΥΚΥΔΙΔΗΣ ΕΝΑΣ ΑΘΗΝΑΙΟΣ
ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΩΝ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ ΑΝΑ ΗΜΕΡΑ
Δευτέρα 3 Οκτωβρίου
Κώστας Βασαρδάνης – Χρίστος Θεοδώρου – Σίμος Κακάλας
Αλεξία Καλτσίκη – Άννα Κοκκίνου – Δήμητρα Κούζα
Μαρία Κουρκούτα – Σταμάτης Κραουνάκης – Όλια Λαζαρίδου
Ρίτα Λυτού – Έλενα Μαυρίδου* – Γιώργος Νανούρης
Αργύρης Ξάφης – Ελένη Ουζουνίδου
- Άγγελος Παπαδημητρίου Ιωάννα Παππά – Σμαράγδα Σμυρναίου – Γιώργος Τζαβάρας
Μαρία Φαραντούρη – Σοφία Φιλιππίδου – Χρήστος Χατζηπαναγιώτης
Tρίτη 4 Οκτωβρίου
4 Ταινίες του Jean Vigo:
A propos de Nice (1930)
Taris, roi de l’ eau (1931)
Zero de conduite: Jeunes diables au college (1933)
L’ Atalante (1934)
Τετάρτη 5 Οκτωβρίου
Δήμητρα Γαλάνη – Αχιλλέας Γουαστώρ – Φοίβος Δεληβοριάς
Γιώτα Νέγκα – Μελίνα Τανάγρη – Παναγιώτης Τσεβάς
θα διαβάσει η Ζυράννα Ζατέλη
Πέμπτη 6 Οκτωβρίου
Μια βραδιά με λόγια μουσική. Συντελεστές επιλεγμενοι με γνώμονα την αγαπη τους για τη μουσική και το χώρο της Σφενδόνης, ο οποίος εκτός από τη θεατρική σκηνή που μας συνοδεύει στην αθηναϊκή ζωή τόσα χρόνια, μετατρέπεται για την ερχόμενη σαιζόν στην πλέον κεντρική θεατρική μουσική σκηνή της Αθήνας. Έργα Μπραμς, Χέντελ, Γαδέδη και άλλων για να εγκαινιάσουμε την όμορφη επερχόμενη πορεία της χρόνιας. Συντελεστές: Φαίδων Μηλιάδης, Θοδωρής Ιωσηφιδης, Αλέξης Καραϊσκάκης, Στέλλα Γαδέδη, Penny Sue Joyce, Εύη Μάζη. θα διαβάσει ο Ίκαρος Μπαμπασάκης
Παρασκευή 7 Οκτωβρίου
Mihaly Vig
Προβολή ταινίας: Turin Horse (Bela Tarr, 2011)
Σάββατο 8 Οκτωβρίου
Mihaly Vig
Προβολή ταινίας: Werckmeister Harmoniak (Bela Tarr, 2000)
ΕΞΙ ΜΕΡΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΦΕΝΔΟΝΗ
Η προπώληση των εισιτηρίων όλων των εκδηλώσεων
ξεκινά τη Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου και για τις ώρες 13:00 έως 19:00.
Τηλέφωνα Κρατήσεων: 215 51 58 968
Γενική Είσοδος: 15 ευρώ
και Τρίτη 4 Οκτωβρίου: 10 ευρώ
*Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων υπέρ της Σφενδόνης, η Έλενα Μαυρίδου θα παραδώσει ένα τρίωρο μάθημα Ενδυνάμωσης για ηθοποιούς στις 26 Σεπτεμβρίου και ώρα 11:00 με 14:00. Κόστος παρακολούθησης: 20 ευρώ πληροφορίες/κρατήσεις: 21 55158968, 6974432080
ΜΙΧΑΛΥ ΒΙΓΚ
Ο μελωδός του Μπέλα Ταρ, για πρώτη φορά στην Ελλάδα
για δυο μοναδικά κοντσέρτα
7 και 8 Οκτωβρίου
ΘΕΑΤΡΟ ΣΦΕΝΔΟΝΗ, Μακρή 4, Μαρκυγιάννη, Αθήνα
(Στάση Μετρό ΑΚΡΟΠΟΛΗ)
Ώρα έναρξης: 21.30
Ο Μπέλα Ταρ συνηθίζει να τον αποκαλεί ποιητή, φιλόσοφο (και φυσικά, φίλο) και δευτερευόντως μουσικό. Από το 1984 και το «Φθινοπωρινό Αλμανάκ», την πρώτη συνεργασία τους, ως το «Άλογο του Τορίνο», το κύκνειο άσμα του μέγιστου Μαγυάρου κινηματογραφιστή, ο Βιγκ εμφανίζεται στους τίτλους των έργων του ως «συνδημιουργός» και ανήκει στον στενό δημιουργικό πυρήνα της Ταρικής φιλμουργίας, μια παρέα που περιλαμβάνει τον συγγραφέα Λάσλο Κράσναχόρκαϊ και τη σύζυγο του Ταρ, μοντέζ Άγκνες Χράνιτσκι. Ήταν τα φιλμ του Ταρ που τον έκαναν γνωστό εκτός συνόρων, με τις μινιμαλιστικές, «κυκλικές», μελαγχολικές κι απόλυτα εθιστικές μελωδίες του (ειδικά στο «Σάταντάτνγκο» και στις «Αρμονίες Βερκμάιστερ»), να αποτελούν σήμα κατατεθέν των συντριπτικών πλάνων σεκάνς του σκηνοθέτη. Η ερμηνεία του Βιγκ στο μυθικό «Σατάντάνγκο» (όπως και στο μικρού μήκους «Ταξίδι στην Πεδιάδα»), διευρύνοντας το cult status του στους σινεφίλ και των δυο πλευρών του Ατλαντικού.
Όμως, πέρα από τη δημιουργική του συνεισφορά στις μεγάλες ταινίες του Μπέλα Ταρ, ο Μίχαλυ Βιγκ, αποτελεί μια κεντρική περσόνα της σύγχρονης Ουγγρικής εναλλακτικής σκηνής εδώ και πάνω από 30 χρόνια, όντας από τους πολυγραφότερους και σημαντικότερους αυθεντικούς τραγουδοποιούς της Κεντρικής Ευρώπης.
Γεννήθηκε το 1957 στη Βουδαπέστη, γιος του κορυφαίου μουσικολόγου – εθνολόγου Ρούντολφ Βιγκ, μαθητή και συνεργάτη του Ζόλταν Κόνταλι και σημαντικότατου, πολυβραβευμένου μελετητή και καταγραφέα της μουσικής των τσιγγάνων. Ο μικρός Βιγκ, μεγάλωσε ακούγοντας τα έργα του Μπαχ, τσιγγάνικους σκοπούς και κλασσικούς του 20ου αιώνα, έμαθε βιολί από τα 6 του, κιθάρα από τα 8 του, πιάνο και τσέλο στα 12, αλλά, παραδόξως, ποτέ δεν ακολούθησε εγκύκλιες σπουδές, παραμένοντας ένας αυτοδίδακτος μουσικός.
Από τα 20 του, συμμετείχε στους TRABANT, μια καλλιτεχνική κολλεκτίβα με μη μόνιμο σχήμα, που ηχογραφούσε ηλεκτρικά κομμάτια επηρεασμένα από τους Ουγγρικούς σκοπούς του tango και της Polka, την πιο «λυρική» φάση των Velvet Underground και την ρέγγε (Ο Βιγκ έπαιζε κιθάρα, έγραφε στίχους και τραγουδούσε). To γκρουπ, πολύ δημοφιλές στους underground και καλλιτεχνικούς κύκλους της Βουδαπέστης, σχεδόν ημιπαράνομο ένεκα της θεματικής και του ύφους του, ποτέ δεν δισκογραφήθηκε, αλλά ηχογραφούσε κασέτες γραμμένες ζωντανά στο στούντιο που μοιράζονταν χέρι με χέρι, ένα είδος ηχητικών σαμιζντάτ, στην τελευταία περίοδο της διακυβέρνησης Κάνταρ (αργότερα κυκλοφόρησε και μια σειρά βιντεοσκοπημένων σέσιον σε VHS). Τότε ήταν που ο Ταρ (περιθωριακός κι αυτός των Ουγγρικών κινηματογραφικών στούντιο) άκουσε την μουσική του, με τη γνωστή συνέχεια, ενώ ήδη από τις αρχές της δεκαετίας του 80, ο Βιγκ είχε γράψει μουσική για μερικές ταινίες Underground κινηματογραφιστών (που συμμετείχαν ή σχετίζονταν με το γκρουπ).
Από τα μέσα σχεδόν των 80s, Ο Βιγκ σχημάτισε το γκρουπ BALATON, ένα πιο προσωπικό όχημα έκφρασης και πάλι με μη σταθερό σχήμα, μπάντα που σποραδικά εμφανίζεται ως τις μέρες μας. Με τους Balaton (που έδιναν συχνά κοντσέρτα αντίθετα με τους σπανίως δημόσια εμφανιζόμενους TRABANT), ο Βιγκ καθιερώθηκε στην τοπική σκηνή, μέσα από εμφανίσεις σε μικρά κλαμπ της Βουδαπέστης και άλλων αστικών κέντρων, περφόρμανς που περιλάμβαναν απαγγελίες ποιημάτων δικών του ή κλασσικών Ούγγρων ποιητών, αυτοσχέδιες παρλάτες, ανέκδοτα, παλαιότερες και νεότερες συνθέσεις κ.ο.κ. Στις επόμενες δεκαετίες ως τις μέρες μας, ο Βιγκ συνεχίζει την «υπόγεια» διαδρομή του, με ποικιλότροπες σχεδόν καθημερινές περφόρμανς, σόλο ή σε συνεργασία με άλλους τραγουδοποιούς, γκρουπ ή και μικρά συμφωνικά σύνολα, κατά κανόνα στο κλαμπ Hunnia της Βουδαπέστης, με πάντα αραιή δισκογραφική παρουσία (αν και τελευταία εξέδωσε ένα cd με τσιγγάνικα τραγούδια).
Ο Μίχαλυ Βιγκ, τόσο αγαπημένος και στο Ελληνικό κοινό, θα παρουσιαστεί σόλο στο θέατρο ΣΦΕΝΔΟΝΗ, για δυο μοναδικές βραδιές, στις 7 και 8 Οκτωβρίου. Η περφόρμανς, κάθε βράδυ θα αποτελείται από δύο μέρη. Στο πρώτο, ο Βιγκ, με το keyboard θα αυτοσχεδιάζει πάνω σε εικόνες από το αγαπημένο του Satantango. Στο δεύτερο μέρος κάθε βραδιάς θα παρουσιάσει ένα compilation από παλαιότερα και σύγχρονα τραγούδια του, συνοδεία κιθάρας.