Κριτική της παράστασης “Στη χώρα μου, λένε ότι το Τσερνόμπιλ είναι ένα δέντρο, που μεγαλώνει”
12 Ιουνίου 2016
Συνέντευξη με τον ηθοποιό Πάνο Μπόρα
14 Ιουνίου 2016
Προβολή όλων

Φεστιβάλ Αθηνών: τα δυο πρώτα sold out

Ανακοινώθηκαν οι δύο πρώτες sold out θεατρικές παραστάσεις του Φεστιβάλ Αθηνών. Πρόκειται για τις παραστάσεις Ιούλιος Καίσαρας. Σπαράγματα του Ρομέο Καστελούτσι και Απολογίες 4 & 5 της ομάδας Vasistas-Αργυρώς Χιώτη. Λόγω μεγάλης ζήτησης οι Απολογίες 4 & 5 θα κάνουν μια επιπλέον παράσταση στις 21 Ιουνίου στις 23.30 (διάρκεια παράστασης 75’).

Η παράσταση του Ρομέο Καστελούτσι που θα ανέβει στις 17, 18, 19 και 20 Ιουνίου στην αίθουσα εκδηλώσεων του Εθνικού Θεάτρου είναι μια περφόρμανς – μελέτη πάνω στο λόγο και την ομιλία.
Παρά το ότι μοιάζει περίεργο, καθώς ο Ιταλός δημιουργός και η ομάδα του έχουν συνηθίσει το κοινό τους σε μια εννοιολογική εικονοποιία όπου ο λόγος έχει δευτερεύοντα ή καθόλου ρόλο, με το Julius Caesar. Spared parts ο Καστελούτσι καταφέρνει να συνδυάσει τη μοναδική εικονοπλαστική του ικανότητα με κάτι που μέχρι πρότινος φαινόταν να μη συμπεριλαμβάνεται στα εργαλεία του. Σε μια εποχή όπου η αφθονία του λόγου είναι δεδομένη, η απουσία του μπορεί να είναι βαρύ φορτίο, ενώ η επιβολή του μέσο πίεσης.

Πρωταγωνιστές είναι τρεις ηθοποιοί της πρώτης παράστασης. Με τη βοήθεια μιας ενδοσκοπικής κάμερας που φτάνει μέχρι τις φωνητικές χορδές του ενός καθώς μιλάει, όσο ο άλλος ηθοποιός στέκεται ανίκανος να εκφέρει λόγο (εξαιτίας της εγχείρησης αφαίρεσης λάρυγγα που έχει υποστεί), η παράσταση μελετά το πώς ο αέρας μετασχηματίζεται σε ήχο.

Eπίσης ξεπούλησε η παράσταση της ομάδας Vasistas-Αργυρώς Χιώτη, Απολογίες 4 & 5, η οποία βασίζεται στο καινούριο έργο του Ευθύμη Φιλίππου. Η παράσταση, που θα παρουσιαστεί στις 20 και 21 Ιουνίου στο χώρο της Πειραιώς 260, με λόγο ελλειπτικό επιχειρεί μία περιπλάνηση στην εσωτερική γεωγραφία δύο προσώπων. Μια διαθλασμένη στιγμή μνημικής αναμέτρησης. Για τον επαναπροσδιορισμό της λεπτομέρειας. Για την κρισιμότητα του συνόλου.

Η Ομάδα ενεργοποιείται ανάμεσα στην Ελλάδα και την Γαλλία. Επιδιώκει τη συνεχή έρευνα και τον πειραματισμό ως προς τη σκηνική πράξη σε έναν άμεσο διάλογο με το παρόν. Έχει διαρκή και δυναμική πορεία και είναι γνωστή και αγαπητή στο κοινό για τους ιδιαίτερους αφηγηματικούς της κώδικες. Έχει τιμηθεί το 2011 με την Τιμητική Διάκριση Νέων Δημιουργών από την Ένωση Ελλήνων Κριτικών Θεάτρου και Χορού, ενώ η Αργυρώ Χιώτη τιμήθηκε το 2013 με το βραβείο Ελευθερία Σαπουντζή για το σκηνοθετικό και καλλιτεχνικό της έργο. Οι Απολογίες 4&5 είναι η δεύτερη συνεργασία τους με τον Ευθύμη Φιλίππου.