Το πρόγραμμα του Θεάτρου Τέχνης μετά το Πάσχα
7 Απριλίου 2017
Δημήτρης Γιώτης: Η τέχνη δεν είναι μαθηματικά. Στην τέχνη φαντάζεσαι και ονειρεύεσαι.
11 Απριλίου 2017
Προβολή όλων

Ο Λάζαρος Βασιλείου έρχεται στους “Ελιγμούς” στο θέατρο 104

Ο Λάζαρος Βασιλείου γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Κεφαλλονιά. Παρακολούθησε μαθήματα υποκριτικής στο “Θέατρο των αλλαγών”, ενώ αποφοίτησε από την δραματική σχολή της Μαίρης Βογιατζή Τράκα. Τον έχουμε απολαύσει σε παραστάσεις όπως “Στα σκοτεινά making movies” σε σκηνοθεσία Θοδωρή Βουρνά, “Τα έξι πρόσωπα ζητούν συγγραφέα” σε σκηνοθεσία Νίκου Κατράκη και σε πολλές ακόμα. Επίσης έχει παίξει στις σειρές “Δικαίωση” και “Δίδυμα Φεγγάρια”. Από τις 26 Απριλίου θα τον συναντήσουμε στην παράσταση “Ελιγμοί” σε σκηνοθεσία Θοδωρή Βουρνά, στο θέατρο 104.

Ο Λάζαρος Βασιλείου σε μια αποκλειστική συνέντευξη στο Τρίτο Κουδούνι και στην Μαριαλένα Δογγούρη.

ΜΔ: Από 26 Απριλίου θα σε βλέπουμε στο θέατρο 104 και στην παράσταση “Ελιγμοί”. Πες μας λίγα λόγια για αυτήν την παράσταση.

Λάζαρος: Είναι ένα έργο με τέσσερις ήρωες και η πλοκή εστιάζει στο ζευγάρι τον Ντάριο και την Μπελέν. Ο Ντάριο, ο χαραχτήρας που υποδύομαι,  είναι ένας ηθοποιός ο οποίος στην ουσία δεν έχει καταφέρει να κάνει την καριέρα που θα ήθελε ως ηθοποιός, και του παρουσιάζεται μια ευκαιρία για να παίξει έναν μεγάλο ρόλο, στον “Θάνατο του Εμποράκου”. Η σύντροφός του η Μπελέν (Δήμητρα Στάικου), κάνει μια αλλαγή στην καριέρα της και γίνεται στρατιωτικός. Επικεντρωνόμαστε λοιπόν σε αυτό το ζευγάρι και παρατηρούμε το πως επηρεάζουν διάφορα γεγονότα που αντιμετωπίζει ο καθένας στην δουλειά του, την μεταξύ τους σχέση. Εκτός από το κεντρικό ζευγάρι βλέπουμε έναν υπολοχαγό (Αλέξανδρος Νταβρής) και έναν σκηνοθέτη (Τάκης Παρασκευόπουλος). Ο σκηνοθέτης και ο υπολοχαγός διαδραματίζουν καταλυτικό ρόλο στις ζωές του Νταριο και της Μπελεν επειδή τις επηρεάζουν άμεσα, άλλα και στην εξέλιξη και την πορεία ολοκλήρου του έργου.  Κατά την άποψή μου πρόκειται για ένα έργο με πολύ καθαρές γραμμές και μιλάει για την εξουσία που ασκεί κάποιος ανάλογα με το επάγγελμά του στην σημερινή εποχή.

ΜΔ: Θίγει δηλαδή σημεία των καιρών;

Λάζαρος: Δεν νομίζω πως η κατάχρηση εξουσίας είναι σημερινό φαινόμενο καθώς προϋπήρχε πάντα. Την εξουσία την συναντάμε συνέχεια στην καθημερινότητά μας και σε κάθε είδους δουλειάς. Ειδικά σε δουλειές με ένστολους το ακούμε λίγο πιο έντονα. Θίγει επίσης ένα φαινόμενο που εμείς οι ηθοποιοί γνωρίζουμε καλά, δηλαδή την σχέση του σκηνοθέτη με τον ηθοποιό.

ΜΔ: Ο ρόλος σου σε αυτήν την παράσταση είναι αυτός του Ντάριο.

Λάζαρος: Ναι Ντάριο Θεσπέδες, το αγόρι της Μπελέν, και τον βλέπουμε πως αντιμετωπίζει κάποια γεγονότα τα οποία δεν τα περιμένει. Η αλήθεια είναι πως ο ρόλος αυτός αποτελεί για εμένα μια μεγάλη πρόκληση. Μιλάμε για έναν ηθοποιό τον οποίο βλέπουμε και σε σκηνές ακρόασης και έτσι συναντάμε το είδος “θέατρο μέσα στο θέατρο”. Υπάρχουν αρκετές μεταμορφώσεις του Ντάριο μέσα στην παράσταση. Για εμένα αυτός ο ρόλος αποτελεί πρόκληση και για το γεγονός πως θα δούμε έναν άνθρωπο στην καθημερινότητά του και το πως αντιδρά σε ένα συγκεκριμένο γεγονός που του συμβαίνει πάνω στη δουλειά του.

ΜΔ: Γιατί “Ελιγμοί”;

Λάζαρος: Ίσως γιατί μερικές φορές βλέπουμε πως ένας άνθρωπος ελίσσεται μέσα στις καταστάσεις. Πάντα όλοι στην ζωή μας λίγο πολύ, όταν αντιμετωπίζουμε ένα πρόβλημα, ελισσόμαστε για να το λύσουμε. Φαντάζομαι ότι από εκεί ονομάστηκε το έργο. Βέβαια έγκειται και στο προσωπικό πρίσμα του ατόμου, δηλαδή το πως αντιμετωπίζει κάποιος το αναπάντεχο. Πολλές φορές στα σύγχρονα έργα, τα πράγματα που είναι και απλά δοσμένα, για εμένα είναι και τα πιο ωραία.

ΜΔ: Το συγκεκριμένο έργο είναι ένα σύγχρονο έργο, γραμμένο το 2013. Σαν καλλιτέχνης προτιμάς να συμμετέχεις σε σύγχρονες δραματουργίες ή σε κλασικά έργα ρεπερτορίου;

Λάζαρος: Νομίζω πως ο καθένας, έστω και για βιογραφικούς ρόλους, θα ήθελε κάποια στιγμή να συμμετέχει σε ένα κλασικό ανέβασμα. Για να είμαι ειλικρινής δεν είμαι λάτρης του κλασικού, αλλά σίγουρα και για την εμπειρία θα ήθελα να συμμετέχω σε μια τέτοια παράσταση. Τα σύγχρονα έργα μου αρέσουν και αποτελούν πρόκληση γιατί είναι πιο στοχευμένα. Είναι έργα φερμένα στην καθημερινότητα μας, αποτελούν μια μεγαλύτερη γροθιά στο στομάχι καθώς μας αφορούν άμεσα.

ΜΔ: Το γεγονός πως είναι σύγχρονα έργα και δεν έχουν παιχτεί πολλές φορές δίνει μια μεγαλύτερη ελευθερία στους καλλιτέχνες;

Λάζαρος: Βεβαίως! Επίσης βλέπεις κάτι καινούργιο. Επιπλέον, δεν ξέρεις ποτέ πως θα αντιμετωπίζει ο κόσμος αυτό το έργο σε 100 χρόνια από σήμερα. Μπορεί να γίνει κάποια στιγμή κλασικό. Αυτό υπάρχει πάντα στα καινούργια έργα. Το πιο ωραίο βέβαια είναι ότι γίνονται καινούργια πράγματα και ανανεώνεται το θέατρο. Γίνεται ένα βήμα παραπάνω. Όπως προχωράει η ζωή έτσι προχωράει και το θέατρο.

ΜΔ: Το κοινό πιστεύεις θα πάει εύκολα να δει ένα καινούργιο έργο ή θα προτιμήσει την ασφαλή επιλογή ενός γνωστού έργου;

Λάζαρος: Αυτό έχει να κάνει με τον χαρακτήρα και τις προτιμήσεις του κάθε ανθρώπου. Εγώ προσωπικά θα πήγαινα πολύ εύκολα να δω ένα έργο που δεν έχω ξαναδεί. Σίγουρα είναι πολύ ενδιαφέρον να δεις κλασικά έργα σε διάφορα ανεβάσματα, ώστε να αποκτήσεις μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα, αλλά στα σύγχρονα έργα βλέπεις κάτι καινούργιο και αυτό έχει την δική του μαγεία.

ΜΔ: Τι σε κέντρισε περισσότερο στο συγκεκριμένο έργο;

Λάζαρος: Ο ρόλος του Ντάριο. Με το που διάβασα τον ρόλο αυτό άρχισα να διαμορφώνω στο μυαλό μου εικόνες για το πως θα μεταφέρω την δική μου οπτική.

ΜΔ: Είστε σε περίοδο προβών. Που επικεντρώνεστε;

Λάζαρος: Είμαστε σε φάση που έχουμε ξεκινήσει και φτιάχνουμε τις εικόνες και στην ουσία έχει αρχίσει και δημιουργείται σε πολύ μεγάλο βαθμό, το παζλ που θέλει ο σκηνοθέτης. Ο Θοδωρής σαν σκηνοθέτης έχει κάτι που μου αρέσει, κινηματογραφικη μάτια και μια κινηματογραφικη απόδοση σε οτιδήποτε σκηνοθετεί. Θα δούμε μια παράσταση με γρήγορους ρυθμούς και εναλλαγές, όπου η μια σκηνή θα διαδέχεται την άλλη με θεατρικό μοντάζ, και η διαδοχή αυτή δεν θα γίνεται τυχαία, αλλά με λέξεις κλειδιά, ώστε η μια σκηνή να συνδέεται με την άλλη. Νομίζω πως η προσέγγιση του Θοδωρή θα είναι πολύ ενδιαφέρουσα.

ΜΔ: Μελλοντικά σχέδια;

Λάζαρος: Όσο αφορά το κομμάτι της δουλειάς, λόγω κατάστασης, παίρνω τα πράγματα μέρα με την μέρα. Κάνω κάποιες συζητήσεις για του χρόνου, για μια παράσταση με τον Ορέστη Τρίκα που θα ανέβει από Οκτώβρη. Επίσης, για μια ταινία που θα ξεκινήσουν γυρίσματα από Σεπτέμβρη, κι από εκεί και πέρα κάνω κάποιες συζητήσεις και για σήριαλ στην τηλεόραση.