Η Σοφία Μαυραγάνη παρουσιάζει στην Πειραιώς 260 το νέο έργο της, με τίτλο “Σάλος”, στις 4 & 5 Ιουλίου 2016, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών.
«Σάλος» αποκαλείται το βουβό κύμα, κοινώς η αποθαλασσιά, ένα κύμα δηλαδή που υπάρχει χωρίς να αιτιολογείται από τις παρούσες καιρικές συνθήκες, αλλά οφείλεται σε ανέμους που έχουν προηγηθεί χρονικά ή που συνέβησαν σε άλλες περιοχές.
Η Σοφία Μαυραγάνη συνεχίζει την έρευνά της πάνω στη ταυτότητα του παραστατικού δρώμενου και σε συνεργασία με τη Μπέττυ Δραμισιώτη δημιουργεί μια παράσταση που εντάσσει τη δυνατότητα της κίνησης και της σωματικής εκφραστικότητας σε ένα παιχνίδι δυναμικής και ανατρεπόμενης χορογραφικής σύνθεσης. Η ομάδα ερευνά τις εφαρμογές του σάλου στην ιστορική πραγματικότητα, προσεγγίζοντας τα γεγονότα αυτά που εμφανίζουν τα χαρακτηριστικά του σάλου από το παρελθόν μέχρι σήμερα. Είναι η κρίση που ζούμε σήμερα σάλος του αμερικάνικου κραχ; Είναι η τρομοκρατία που αντιμετωπίζουμε σάλος της αποικιοκρατίας; Η παράσταση δε μένει μόνο σε αυτά τα ερωτήματα, αλλά προβληματίζεται και για την προβολή όσων ζούμε στο μέλλον. Τι σάλο θα προκαλέσει η σημερινή μακροχρόνια ειρήνη στην Ευρώπη, που είναι όμως γεμάτη από φλέγοντα ζητήματα;
Το έργο εμπλέκει τρεις χορευτές σε ένα σχήμα εναλλαγής και ανατροπής της αιτιότητας και του χρόνου. Η χορογραφία βασίζεται στις παραλλαγές μιας σύνθεσης, που ξεκινά με θετικά φορτισμένες ανθρώπινες συμπεριφορές. Όσο όμως η παράσταση εξελίσσεται, οι συμπεριφορές αλλάζουν, οι θερμές χειραψίες και οι ενθουσιώδεις πανηγυρισμοί των αρχών της Ευρωπαϊκής Ένωσης μετατρέπονται σιγά-σιγά σε στρατιωτικούς σχηματισμούς και χαιρετισμούς. Η πρωτότυπη μουσική σύνθεση της παράστασης μπλέκεται με τον ύμνο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, την Ωδή Στη Χαρά του Μπετόβεν, ενώ οι χορευτές – συν-δημιουργοί της παράστασης καταλήγουν σε ένα debate, με το φλέγον θέμα: «Ποιο είναι το μέλλον της Ευρωπαϊκής Ένωσης;».
Η Σοφία Μαυραγάνη είναι μία ιδιαίτερη περίπτωση στην τέχνη του χορού, καθώς δραστηριοποείται στο πεδίο αυτό ως δημιουργός, χωρίς να προέρχεται από τις κλασσικές σπουδές χορού. Σπούδασε Oργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων/Marketing στo Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και έπειτα Xορογραφία/Dance making στο ArtEZ University of Arts, Άρνεμ/Ολλανδία. Δουλεύοντας ως χορογράφος, εκπαιδεύτρια και concept designer, γνωστή για τον πολιτικό χαρακτήρα των έργων της, έχει παρουσιάσει έργα της στην Ελλάδα και το εξωτερικό σε ανεξάρτητα θέατρα, αλλά και σε ελληνικά και διεθνή φεστιβάλ (Καλαμάτα, Θεσσαλονίκη Mάαστριχτ, Χανιά, Σύρος, Μπουένος Άιρες, Mαδρίτη κ.ά.). Μαζί με την ομάδα amorphy, πραγματοποίησε τις βραδιές αυτοσχεδιασμού DoBeDOBEDO. Η εκπαιδευτική της δράση χαρακτηρίζεται από τη δημιουργία πρωτότυπων εκπαιδευτικών και καλλιτεχνικών μοντέλων για τη συνεργασία ανθρώπων με ετερόκλιτα χαρακτηριστικά, όπως φύλο, ηλικία, σωματική διάπλαση, εθνότητα/εθνικότητα (out of order, playfor4, playforPLACE, τα οποία έχουν πραγματοποιηθεί σε 13 πόλεις στην Ευρώπη, Λατινική Αμερική και Ωκεανία). Είναι ιδρυτικό μέλος του διεθνούς καλλιτεχνικού δικτύου FINGERSIX και της ομάδας FINGERSIX/Athens.
Χώρος: Πειραιώς 260, Χώρος Ε’
Σκηνικά: Παύλος Θανόπουλος
Κοστούμια: Παύλος Θανόπουλος
Μουσική: Αντώνης Παλάσκας
Φωτισμοί: Bασίλης Κλωτσοτήρας
Χορογραφία: Σοφία Μαυραγάνη, Μπέττυ Δραμισιώτη
Παίζουν: Νώντας Δαμόπουλος, Χαρά Κότσαλη, Σάνια Στριμπάκου
Διάρκεια: 55 λεπτά
Τιμές Εισιτηρίων: 15€, 5€ (Φοιτητικό-Άνεργοι- A.μεΑ.)
Παραστάσεις: 4 & 5 Ιουλίου 2016 στις 22.30
Πηγή:www.monopoli.gr