Ο Γιάννης Κωσταρής σπούδασε Ιστορία στη Φιλοσοφική Σχολή Ιωαννίνων, θέατρο στη δραματική σχολή του Εθνικού Θεάτρου και φωνή στο Εθνικό Ωδείο. Παρακολούθησε μαθήματα και σεμινάρια υποκριτικής και φωνητικής στη Νέα Υόρκη, στο HBC Studio και στο Jack Eppler’s Private Vocal Studio. Πρόκειται για μια ανήσυχη και πολυσχιδή προσωπικότητα. Τον συνάντησα στον καλλιτεχνικό χώρο έκφρασης Zp87 όπου είχα την τύχη να ακούσω τις σκέψεις του αναφορικά με μια παράσταση βαθιά ανθρώπινη και επίκαιρη: «Εθεάθην μισός».
O Γιάννης Κωσταρής σε μια αποκλειστική συνέντευξη στο Τρίτο Κουδούνι και στην Ελένη Αναγνωστοπούλου.
Ε.Α: Βρισκόμαστε στο θεατρικό χώρο έκφρασης Zp87. Κοντά μου έχω τον Γιάννη Κωσταρή, καλησπέρα Γιάννη.
Γιάννης: Καλησπέρα.
Ε.Α: Ο Γιάννης Κωσταρής λοιπόν, θα μου μιλήσει ευθύς αμέσως για την καινούρια του δουλειά που τιτλοφορείται: «Εθεάθην μισός».
Γιάννης: Ωραία. Να πω κατ’αρχάς δύο λόγια για το χώρο. Να ξεκινήσουμε από το χώρο στον οποίο βρισκόμαστε. Zp 87, είναι η διεύθυνση του χώρου: Ζωοδόχου Πηγής 87 στα Εξάρχεια. Είναι ένας χώρος που φτιάξαμε μαζί με τη σκηνοθέτη, τη Βαλεντίνη Σιόβα πριν από εφτά χρόνια περίπου. Εγώ τέλειωσα τη σχολή του Εθνικού, μετά πήγα στην Αμερική και συγκεκριμένα στη Νέα Υόρκη όπου έκανα κάποιες δουλειές. Δούλεψα στον ανεξάρτητο κινηματογράφο σε κάποιους μικρούς ρόλους και παράλληλα έκανα σεμινάρια υποκριτικής και φωνητικής. Η Βαλεντίνη από την άλλη, είχε πάει στο Βερολίνο όπου έκανε βοηθός κάποιων Γερμανών σκηνοθετών σε ομάδες. Γυρνώντας και οι δύο στην Αθήνα το 2011 αποφασίσαμε να φτιάξουμε αυτό εδώ το χώρο. Ένα χώρο απλό, μίνιμαλ. Τον ονομάσαμε χώρο έκφρασης ακριβώς γιατί εστιάζουμε στο οτιδήποτε ενδιαφέρον και πειραματικό μπορεί να εκφραστεί εδώ μέσα. Παράλληλα, λειτουργεί και ως χώρος προβών και δοκιμών. Εκτός από τις δικές μας παραγωγές, φιλοξενούμε και άλλα ενδιαφέροντα πράγματα που θεωρούμε εμείς ότι είναι ενδιαφέροντα, σύμφωνα με την αισθητική μας. Γίνονται πάρα πολλά μουσικά πράγματα, από jazz πειραματική μουσική μέχρι παραδοσιακά. Η πρώτη μας παραγωγή ξεκίνησε το 2013 και παιζόταν για τρία χρόνια: το Passport project. Όπως λέει και το όνομα, passport= διαβατήριο, ήταν μια παράσταση για τη μετανάστευση. Το λόγο τον είχα γράψει εγώ, είχε τραγούδια απ’όλο τον κόσμο, τα οποία ήταν διασκευασμένα για φωνή και μπάσο. Μουσικοθεατρική παράσταση που έπαιζα εγώ και ένας μπασίστας, ο Απόστολος Καλτσάς. Κάναμε λοιπόν όλη αυτή τη δουλειά και τώρα μετά από αυτή, εκδόθηκε το βιβλίο από τον Κέδρο, το οποίο είναι η εργασία μου έξι χρόνων περίπου, από το 2006 που ξεκίνησα να γράφω, μέχρι το 2012. Η πρώιμη σκέψη μου έχει κατατεθεί μέσα σε αυτό το βιβλίο, το πήραν στον Κέδρο, μεγάλη ευτυχία για μενα γιατί ο Κέδρος είναι σπουδαίος εκδοτικός οίκος, ιστορικός με πολύ σημαντικούς λογοτέχνες: Στρατής Τσίρκας, Διδώ Σωτηρίου, Τάσος Λειβαδίτης, Γιάννης Ρίτσος και άλλοι πολλοί. Όταν πήρα το βιβλίο στα χέρια μου, θέλεις επειδή είμαι και ηθοποιός; Θέλεις επειδή έχω τη θεατρική ματιά; Αισθάνθηκα ότι το βιβλίο είχε κάτι ακόμα να πει, πέραν του να διαβαστεί. Και εδώ, να πουμε για όσους ενδιαφέρονται ότι το βιβλίο βρίσκεται σε όλα τα κεντρικά βιβλιοπωλεία της Αθήνας, το έχουν βάλει και στη βιβλιοθήκη του Εθνικού Θεάτρου για τους θεατρόφιλους και βέβαια, μπορούν να το βρουν στο Ίντερνετ και να το παραγγείλουν ηλεκτρονικά. Με τη Βαλεντίνη αρχίσαμε να σκεφτόμαστε το πώς θα μπορούσε να παραστασιοποιηθεί, να ζωντανέψει ο λόγος και να μετατραπεί σε θεατρική πράξη. Το επεξεργαστήκαμε αρκετό καιρό, το δουλέψαμε τουλάχιστον δύο μήνες ως προς τη δραματουργική σύνθεση. Κάποια στιγμή, συνειδητοποιήσαμε ότι εφ’όσον τα περισσότερα ποιήματα είναι γραμμένα σε διαλογική μορφή, δηλαδή είτε είναι στο β΄ ενικό είτε κάποια είναι στο α΄ ενικό αλλά είναι σαν μονόλογοι, δεν είχαμε παρά να κάνουμε τη σωστή σύνθεση και θα έβγαινε η θεατρικότητα. Από τα 50 της συλλογής χρησιμοποιούμε τα 15, τα ενοποιήσαμε μέσα από θεατρικές δράσεις όπως είδες και εσύ. Όσον αφορά τα τραγούδια, υπάρχει ένα τούρκικο νανούρισμα, ένα κούρδικο τραγούδι. Λέω και έναν βυζαντινό ύμνο. Υπάρχουν επίσης και τρία τραγούδια που μου μελοποίησε ο Μιχάλης Καλογεράκης . Και έτσι φτιάχτηκε η παράσταση: Εθεάθην μισός.