Δείτε το trailer του “BU21” στο Τρίτο Κουδούνι
4 Ιανουαρίου 2018ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ‘BU21’
9 Ιανουαρίου 2018
Ο Τηλέμαχος Τσαρδάκας σπούδασε Νομικά και Διεθνείς Σπουδές στο Πανεπιστήμιο του Κόβεντρι και έκανε μεταπτυχιακά στο UCL του Λονδίνου. Έχουν εκδοθεί τέσσερις συλλογές με ποιήματά του: Αιμοσφαίριο του ουρανού (Αχαϊκές Εκδόσεις, 1998), Μικρές μπαλάντες γι’ απόψε (εκδόσεις Λιβάνη, 2003), Το σκοτεινό αγγελάκι και το δέντρο (Εκδόσεις Γαβριηλίδη, 2007), Σονέτα για τα χείλη σου (Εκδόσεις Anima Libri, 2014) καθώς και το μακροσκελές ποίημα Μικρή Πατρινή Σερενάτα (Εκδόσεις Το Δόντι, 2015). Ποιήματά του έχουν δημοσιευτεί σε πολλά λογοτεχνικά περιοδικά και ανθολογίες και έχουν μεταφραστεί σε 11 γλώσσες. Επίσης έχουν εκδοθεί τα θεατρικά έργα Το Σκυλί του Ωρίωνα (θέατρο act 2011, Θέατρο του Νέου Κόσμου 2014-2015 – εκδόσεις Χαραμάδα 2011), Το Κορίτσι που Επιμένει (θέατρο act 2015-16, θέατρο Άβατον 2017-18 – κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Σοκόλη) και Δεν είναι αλήθεια (θέατρο act 2009, εκδόσεις Κήπος με τις Λέξεις 2009 μαζί με συγγραφική ομάδα). Έχει σκηνοθετήσει πολλές παραστάσεις και έχει παίξει ως ηθοποιός σε λίγες. Έχει γυρίσει την ταινία μικρού μήκους Θέλω να πάρω κάτι από τα χέρια σου (βασισμένη στην ποίηση του Δημήτρη Κάββουρα). Διευθύνει το Θέατρο act στην Πάτρα.
Ο Τηλέμαχος Τσαρδάκας σε μια αποκλειστική συνέντευξη στο Τρίτο Κουδούνι και στην Μαριαλένα Δογγούρη.
ΜΔ: Έχετε γράψει και σκηνοθετήσει την παράσταση «Το κορίτσι που επιμένει» που παρουσιάζεται στο θέατρο Άβατον. Πείτε μας λίγα λόγια για την παράσταση.
Τηλέμαχος: Το Κορίτσι που Επιμένει είναι μια παράσταση μουσικού θεάτρου που μιλάει για τις περιπέτειες ενός κοριτσιού που ταξιδεύει στον κάτω κόσμο για να φέρει πίσω τον αγαπημένο της. Διατηρεί κάποιες αναλογίες με τον μύθο του Ορφέα και της Ευρυδίκης και γενικώς αντλεί υλικό και ήρωες από την ελληνική μυθολογία. Η ηρωίδα θα χρειαστεί όλο της το θάρρος, την εξυπνάδα και το ταλέντο της για να διεκδικήσει πίσω όσα της είναι σημαντικά.
ΜΔ: Πού έχετε επικεντρωθεί σκηνοθετικά;
Τηλέμαχος: Το έργο είναι μουσικό και αφηγηματικό. Η μουσική, το τραγούδι, οι αφηγήσεις, οι σκηνές αλλά και το στήσιμο του σκηνικού χώρου μπλέκονται διαρκώς σχηματίζοντας μια συγκεκριμένη σκηνική παρτιτούρα για όλη την παράσταση. Η σκηνοθεσία έπρεπε να βρει τρόπους να αναδειχτεί αυτή η παρτιτούρα και να ειπωθεί η ιστορία μας παραμένοντας διαρκώς ενδιαφέρουσα και για τα παιδιά και για τους γονείς. Οι πολύ καλές μουσικές και κινησιολογικές βάσεις των ηθοποιών βοήθησαν πάρα πολύ.
ΜΔ: Στο έργο χρησιμοποιείτε διάφορες θεατρικές τεχνικές, όπως όπερα, το σωματικό θέατρο και το κουκλοθέατρο. Πως καταλήξατε στο να συνδυάστε αυτά τα είδη; Πρόκειται για μια παράσταση που απευθύνεται σε παιδιά άνω των 6 ετών. Πόσο απαιτητικό κοινό είναι αυτό;
Τηλέμαχος: Μου είναι πολύ σημαντικό να μην βαριέται ποτέ ο θεατής. Να μην έχει καν την ευκαιρία να σκεφτεί ότι μπορεί και να βαρεθεί. Με ενδιαφέρει να υπάρχει μια σωστή μείξη τεχνικών και θεατρικών γλωσσών που να διατηρεί το ενδιαφέρον πολύ πολύ ψηλά ειδικά για τα παιδιά. Τα παιδιά είναι πολύ δύσκολοι θεατές. Όταν βαρεθούν ή όταν κουραστούν θα το δείξουν, δεν το κρύβουν. Οπότε όλες αυτές οι τεχνικές είναι απλώς τρόποι, ενδιαφέροντες και πρωτότυποι ελπίζω, για να πούμε την ιστορία μας με ζωντάνια.
ΜΔ: Πως αντιδρούν στην παράσταση οι θεατές μικροί και μεγάλοι;
Τηλέμαχος: Πιστεύω ότι στην παράσταση υπάρχει κάτι για όλους. Τα μικρότερα παιδιά επικεντρώνονται στα πιο ευφάνταστα στοιχεία, στο χορό, στα ακροβατικά, στα κοστούμια στα τραγούδια. Τα παιδιά που είναι πιο κοντά στην εφηβεία εστιάζουν περισσότερο στα διλήμματα και στους προβληματισμούς των ηρώων (εξάλλου το έργο μιλάει για ένα εφηβικό έρωτα) ενώ οι μεγαλύτεροι πιστεύω ότι πιάνουν περισσότερο το χιούμορ και τις αναφορές του έργου.
ΜΔ: Πείτε μας λίγα λόγια για το θέατρο Act στην Πάτρα και τις δράσεις του.
Τηλέμαχος: Το θέατρο act είναι ένα ιδιωτικό θέατρο στο κέντρο της Πάτρας που λειτουργεί επαγγελματικά εδώ και περίπου 10 χρόνια. Είναι ένα black box που μπορεί να χωρέσει από 75 έως 110 ανάλογα με το στήσιμο των παραστάσεων. Φιλοξενούμε πάρα πολλές μετακλήσεις ενεργών παραστάσεων από την Αθήνα, παραστάσεων stand-up comedy, μικρών live, αλλά κυρίως κάνουμε τις δικές μας παραγωγές με ηθοποιούς, μουσικούς, θεατρολόγους, σκηνογράφους κλπ. Γενικώς δραστηριοποιείται ένα σημαντικό τοπικό επαγγελματικό δυναμικό του θεάτρου. Το κοινό της πόλης παρακολουθεί όσα κάνουμε και δείχνει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον κι εμείς προσπαθούμε να παρουσιάζουμε κάθε σεζόν ένα γεμάτο και ενδιαφέρον πρόγραμμα το οποίο ανακοινώνουμε συνήθως κάθε τετράμηνο. Είναι πολύ σημαντικό να ξέρει ο θεατής οτι σχεδόν κάθε βράδυ υπάρχει κάτι να δει στο act όπως και το ότι σε μερικούς μήνες την τάδε ημερομηνία και την τάδε ώρα θα υπάρχει μια συγκεκριμένη ανακοινωμένη παράσταση. Δεν είναι κάτι που συναντάει κανείς συχνά εκτός Αθήνας.
ΜΔ: Πόσο σημαντικό είναι για μια πόλη σαν τη Πάτρα, να έχει και άλλες θεατρικές πρωτοβουλίες πέρα από το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ;
Τηλέμαχος: Είναι φυσικά πολύ σημαντικό γιατί έτσι χτίζεται σιγά σιγά, εκπαιδεύεται και μεγαλώνει το θεατρικό κοινό. Η Πάτρα εξάλλου είναι μια πόλη με παράδοση στο θέατρο, γεγονός στο οποίο συμβάλλουν και το τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών αλλά και η δραματική σχολή του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας.
ΜΔ: Μελλοντικά σχέδια;
Τηλέμαχος: 22 Φεβρουαρίου κάνει πρεμιέρα το νέο μας έργο στο θέατρο act που λέγεται «Μην κοιτάς το φεγγάρι». Πρόκειται για ένα μιούζικαλ με 11 ηθοποιούς και τραγουδιστές, την μουσική του οποίου υπογράφει ο Διονύσης Μπάστας (που έχει κάνει και το «Κορίτσι που επιμένει») σε σκηνοθεσία και κείμενα δικά μου. Πέρα από αυτό, σύντομα θα ανακοινωθεί από κεντρικό θέατρο της Αθήνας το ανέβασμα του νέου μου θεατρικού έργου με τίτλο «Οι κάτω απ’ τ’ αστέρια» με πολύ γνωστούς ηθοποιούς.