ΤΩΝ ΦΩΤΩΝ ΜΕ ΤΟ CINΕΛΘΕΤΕ ΣΤΟ CORONET
2 Ιανουαρίου 2017
Διεθνές Εκπαιδευτικό & Καλλιτεχνικό Πρόγραμμα «ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΔΡΑΜΑ ΣΗΜΕΡΑ»
6 Ιανουαρίου 2017
Προβολή όλων

Συνέντευξη με τον ανερχόμενο ηθοποιό Γιώργο Κυριακόπουλο

Ο Γιώργος Κυριακόπουλος είναι νέος ηθοποιός. Τον γνωρίσαμε πέρυσι στο ντεμπούτο του στην παράσταση “Κανόνες ηθικής το ξύπνημα της άνοιξης” σε σκηνοθεσία Θοδωρή Βουρνά. Απόφοιτος της δραματικής σχολής του ΙΕΚ ΑΚΜΗ, το μέλλον του διαγράφεται λαμπρό. Αυτή την περίοδο τον συναντάμε στο επιβλητικό έργο του Γιάννη Ρίτσου “Σονάτα του Σεληνόφωτος” στο μπαράκι της Διδότου.

Ο Γιώργος Κυριακόπουλος σε μια αποκλειστική συνέντευξη στο Τρίτο Κουδούνι και στην Μαριαλένα Δογγούρη.

ΜΔ: Πες μας λίγα λόγια για την παράσταση “Σονάτα του Σεληνόφωτος”.

Γιώργος: Το ποίημα αφορά μια γυναίκα και ένα νέο άντρα, η οποία γυναίκα πρεσβεύει την φθορά, τον θάνατο, την υποταγή, όλα τα αρνητικά συναισθήματα που μπορεί να χαρακτηρίσουν ένα άνθρωπο, εξού και είναι κλεισμένη σε ένα σπίτι. Θέλει να φύγει από αυτό το σπίτι, αλλά ποτέ δεν βγαίνει. Αντίθετα, ο νέος πρεσβεύει την ζωή, το μεροκάματο, την πολιτεία, όλα τα θετικά συναισθήματα που μπορούν να χαρακτηρίσουν την νιότη. Εισέρχεται λοιπόν αυτός ο άνθρωπος για να κλέψει, εκεί τον έχει οδηγήσει η ζωή. Πρόκειται για δική μας παρέμβαση στο ποίημα. Αν εξαιρέσεις αυτή την παρέμβαση, ακολουθούμε το ποίημα κατά γράμμα. Ο νέος εισέρχεται στο κόσμο της γυναίκας και μαγεύεται.

ΜΔ: Επίσης έχετε παρέμβει στο κείμενο, δίνοντας στον χαρακτήρα που υποδύεσαι διαλογικά κομμάτια.

Γιώργος: Ναι, το κάναμε μόνο και μόνο για να έρθω πιο κοντά εγώ με την γυναίκα. Για να δημιουργήσουμε ένα δέσιμο, μια συναισθηματική σχέση. Για το λόγο αυτό υπάρχει και μια ερωτική σκηνή τελείως σουρεαλιστική και μεταφυσική. Πρόκειται για μια τελετουργία.

ΜΔ: Σκηνοθετικά έχετε προσεγγίσει το κείμενο με σουρεαλισμό. Ρεαλισμός υπάρχει;

Γιώργος: Η μόνη ρεαλιστική σκηνή που υπάρχει είναι στην αρχή που εισέρχομαι σαν κλέφτης και κλέβω το σπίτι κανονικά. Βέβαια σε αυτό το ρεαλιστικό κομμάτι έχουμε προσθέσει το μεταφυσικό, παρουσιάζοντας την γυναίκα ακίνητη σαν κούκλα. Και ξαφνικά αυτή η κούκλα παίρνει ζωή και έτσι αρχίζει η μαγεία.

ΜΔ: Η φράση “άφησέ με να έρθω μαζί σου” που επαναλαμβάνεται σε όλη την διάρκεια του έργου, για εσένα τι συμβολίζει;

Γιώργος: Για εμένα συμβολίζει την ακριβή έννοια αυτής της φράσης. Μέσα της βαθιά θέλει να ξεφύγει από ό,τι ζει. Όντως θέλει να πάει με τον νέο, απλά επειδή συνέχεια μέσα στο μυαλό της επαναλαμβάνει το “ξέρεις πως τελικά δεν θα πας μαζί του”, το επαναλαμβάνει τόσες πολλές φορές για να πείσει η ίδια τον εαυτό της.

ΜΔ: O νέος γιατί μαγεύεται από αυτή τη γυναίκα;

Γιώργος: Ίσως το διαφορετικό, το άγνωστο που θέλουμε όλοι μας να συναντήσουμε. Κάποιες φορές μάλιστα είναι απορημένος. Βλέπει το σπίτι και την γυναίκα, μαγεύεται, γιατί όλα αυτά του είναι τελείως άγνωστα.

ΜΔ: Στο ποίημα, σε πολλά σημεία, περιγράφονται και τα έπιπλα. Πως ο προβάλλετε αυτό στην παράσταση;

Γιώργος: Έχουμε την βασική πολυθρόνα. Έχει φτιάξει η Πολυάννα Βλαντή, η σκηνογράφος μας, ένα καθρέφτη από πλαστικό, που έχει ελάχιστη αντικατόπτριση, και το έχει φτιάξει σε κομμάτια ώστε να φαίνεται θρυμματισμένος ο καθρέφτης. Το μόνο που δεν έχουμε είναι η ετοιμασία του δείπνου, καθώς έχουμε αλλάξει την συνθήκη.

ΜΔ: Πως είναι η εμπειρία να παίζεις σε ένα μη θεατρικό χώρο;

Γιώργος: Έχω ξαναπαίξει σε bar theatre, αλλά σε ένα ρεαλιστικό έργο. Εμένα η επαφή μου με αυτό το μη συμβατικό θεατρικό χώρο δεν με αποσυντόνισε. Νιώθω πως είναι μια σκηνή και από κάτω είναι ο κόσμος. Υπάρχει και το διαδραστικό στοιχείο, καθώς ξεκινάω από το μπαρ και ανεβαίνω στην σκηνή. Περνάω μέσα από τον κόσμο, παίζω δίπλα στον κόσμο, ακουμπάω τον κόσμο παίζοντας.

ΜΔ: Κάθε πότε παίζεται;

Γιώργος: Παίζεται κάθε Πέμπτη 21:15 μέχρι την Πέμπτη 12/1.