Ο Αντώνης Βαρθαλίτης είναι ηθοποιός και τραγουδιστής. Απόφοιτος της δραματικής σχολής του Γιώργου Αρμένη, έκανε το θεατρικό του ντεμπούτο στο πλάι της Κάρμεν Ρουγγέρη, στην παράσταση “Ιλιάδα”. Συνεργάζεται, ως εξωτερικός συνεργάτης, με την ομάδα “Μορφές Έκφρασης” του Θωμά Κινδύνη. Συνεργάστηκε ξανά με την Κάρμεν Ρουγγέρη στην παράσταση “Ο Κουρέας της Σεβίλης”. Ακόμα, τον έχουμε απολαύσει στην παράσταση “Λεωφορείο ο πόθος”, σε σκηνοθεσία Λεβάν Τσουλάτζε. Αυτήν την περίοδο, τον συναντάμε σε ένα διαφορετικό ρόλο, στην παράσταση “Γ.Τ.Π”, στο θέατρο Σταθμός.
Ο Αντώνης Βαρθαλίτης σε μια αποκλειστική συνέντευξη στο Τρίτο Κουδούνι και στη Μαριαλένα Δογγούρη.
ΜΔ: “Γ.Τ.Π.” Για δεύτερη φορά φέτος και σε διαφορετική στέγη. Τι αλλαγές θα δούμε;
Αντώνης: Αρχικά, είναι ένας μεγαλύτερος χώρος, πιο πλατύς αν θέλεις, οπότε για το ρόλο του πέους, που μπορώ να πω, έχω μεγαλύτερη ευχέρεια κινήσεων μέσα στο χώρο και αυτό είναι πολύ ωραίο. Γιατί ο ρόλος του πέους είναι ένας κοπμέρ, είναι ο παρουσιαστής που μιλάει και με τον κόσμο. Επίσης, αν θυμάσαι, και το κοστούμι είναι αρκετά περιοριστικό. Βλέπω μια άλλη αύρα από όλους μας και από τον κόσμο, και συνειδητοποιώ πως, όντως, αυτή η άπλα μας βοηθάει.
ΜΔ: Έχουν προστεθεί νέα κομμάτια;
Αντώνης: Ναι, κάποια κομμάτια, τα οποία δουλευόντουσαν μέσα στη σαιζόν. Πολύ ενδιαφέρον κομμάτι είναι ο superman, οι αποκεφαλισμένοι, ο Ναπολέων, ο Ρασπούτιν και ο Τζον Μπόμπιτ, που εξηγούν την ιστορία τους, για το πως ευνουχίστηκαν και με ποιο τρόπο χρησιμοποίησαν αργότερα αυτή τους την αναπηρία. Μας κάνει λίγο εντύπωση, γιατί ο κόσμος γελάει με αυτό το σκετς, ενώ είναι τραγικά γεγονότα, αλλά έτσι όπως είναι δομημένο σκηνικά, προκαλεί γέλιο στον κόσμο.
ΜΔ: Το “Γ.Τ.Π.” δεν είναι μια παράσταση που απευθύνεται μόνο σε άντρες, σωστά;
Αντώνης: Όχι, είναι μια παράσταση που μπορούν να παίξουν μόνο άντρες. Νομίζω πως αφορά τους πάντες. Άνετα, πιστεύω, μπορούν να τη δουν ζευγάρια ή μια παρέα αντρών, έτσι πιο κάφροι, και κοπέλες πολλές μαζί, γιατί το πέος είναι ένα ζήτημα με το οποίο ασχολούνται όλοι και όλους τους αφορά.
ΜΔ: Πες μου για το ρόλο σου.
Αντώνης: Ο ρόλος μου έχει πολλά υπέρ. Αυτό που με τράβηξε στο να το δοκιμάσω είναι αυτά τα διαδραστικά στοιχεία που έχει, θυμίζει stand up comedy σε πολλά σημεία. Φυσικά κρύβει και κάποιους κινδύνους, γιατί η επαφή με το κόσμο μπορεί να σε αποσυντονίσει. Οι ηθοποιοί προσπαθούμε να έχουμε τη βάση του κειμένου πολύ σταθερή, στο μυαλό μας. Πολλές φορές, να σου πω την αλήθεια, με αγχώνει το ότι μπορεί να ξεχάσω τα λόγια μου.
ΜΔ: Εκτός από το κωμικό μέρος, παρουσιάζονται και επιστημονικά στοιχεία, και μάλιστα υπάρχουν και κομμάτια με πιο διδακτικό χαρακτήρα.
Αντώνης: Ναι, αναφέρεται στο εξαναγκαστικό κομμάτι, στο βιασμό. Αναφέρει το κείμενο, πως ένας άνθρωπος μπορεί, αν έχει το βίτσιο, να πηγαίνει με κάποιο ζώο ή με κάποιο παιδί και αυτό θέλει να το θίξει η παράσταση. Παρόλο, δηλαδή, που είμαι ένα πέος και θέλω να κάνω τη δουλειά μου, λέω στο αφεντικό μου, ότι δε σημαίνει πως θέλω κάθε φορά αυτό που θέλεις κι εσύ. Εμένα μου αρέσει αυτό το στοιχείο και το παίρνει και ο κόσμος.
ΜΔ: Επίσης και κάποια από τα σκετσάκια μιλάνε για τους κοινωνικούς αποκλεισμούς.
Αντώνης: Η τρανς και ο ομοφυλόφιλος, τα οποία είναι και τα αγαπημένα μου κομμάτια. Έχει να θίξει και πολύ ωραία θέματα. Επίσης έχω πει στο Λεβαντή, πως μου αρέσουν οι καταλήξεις που δίνει, είναι σαν να διαβάζω το τέλος ενός κεφαλαίου ενός μυθιστορήματος. Ο gay έχει πολύ σημαντικά μηνύματα, τα οποία περνάνε και στο κόσμο, ακούμε τις αντιδράσεις τους.
ΜΔ: Αν δεν ήσουν το πέος, ποιο ρόλο θα ήθελες;
Αντώνης: Θα σου αποκαλύψω τώρα κάτι, θα κάνω τον Κεν. Επειδή ένας ηθοποιός δεν είναι πια μαζί μας. Δεν χρειάζεται να σου πω πολλά για τον Κεν, είναι απίστευτο κομμάτι. Με δυσκόλεψε είναι η αλήθεια, γιατί το έχω συνηθίσει από τον άλλο συνάδελφο, αλλά νομίζω θα τα καταφέρω καλά!
ΜΔ: Τραγουδάς και στην παράσταση.
Αντώνης: Ναι, στο κομμάτι του σκύλου βγαίνω με μια κιθάρα και λέω ένα κομμάτι, το οποίο είναι δικό μου σε στίχους και μουσική. Μη φανταστείς, είναι ένα κουπλέ και ένα ρεφρέν, πριν αρχίσει ο μονόλογος του σκύλου. Και στο τέλος της παράστασης, ένα πέος που κάνει το βαρύτονο και τραγουδάει.
ΜΔ: Μέχρι πότε θα παίζεται η παράσταση;
Αντώνης: Μέχρι Κυριακή των Βαΐων, καλώς εχόντων των πραγμάτων!