Επίσημη πρεμιέρα για τη Βούλα!
22 Φεβρουαρίου 2017
Βρεθήκαμε στην παράσταση “το Κλειστό Δωμάτιο”
22 Φεβρουαρίου 2017
Προβολή όλων

Συνέντευξη με τον ηθοποιό Κίμωνα Κουρή

Ο Κίμων Κουρής είναι έλληνας ηθοποιός. Είναι απόφοιτος του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος και  συνιδρυτής της καλλιτεχνικής ομάδας Perros.Στο θέατρο συμμετείχε στις παραστάσεις: ‘O Προεστώς του χωριού’ (σκην. Γ. Κιουρτσίδης), ‘Βασιλιάς Ληρ’ (σκην. Σ. Λιβαθινός), ‘Ιουλιανός ο παραβάτης’ (σκην. Ν. Τσακίρογλου), ‘Pessoas’ (χορ. Κ. Γεράρδος), ‘Ορέστης’ (σκην. Σ. Ούνκoβσκι), ‘Όνειρο του Δωδεκάμερου’ (σκην. Τ. Ράτζος), ‘Το κορμί’ (σκην. Ευ. Δημητροπούλου), ‘Ελεύθεροι πολιορκημένοι’ (σκην. Κ. Ρήγος). Κινηματογράφος: ‘Τέλος χρόνου’ (σκην. Θ. Τότσικας), ‘Αποχαιρετώντας’ (σκην. Ρ. Δραγασάκη), ‘Το παπαδάκι’ (σκην. Θ. Κόκκορης). Αυτή τη περίοδο τον συναντάμε στη πολυαναμενόμενη “Νίκη” σε σκηνοθεσία του Σταμάτη Φασουλή.

Ο Κίμων Κουρής σε μια αποκλειστική συνέντευξη στο Τρίτο Κουδούνι και στη Μαριαλένα Δογγούρη.

ΜΔ:  Πες μας λίγα λόγια για τη παράσταση “Νίκη”.

Κίμων:  Η ιστορία της Νίκης, δηλαδή της μητέρας του Χ.Χωμενίδη και κόρη του ιστορικού στελέχους της Αριστεράς Βασίλη Νεφελούδη, είναι μια ιστορία που πιάνει από την Μικρασιατική καταστροφή μέχρι και το 2008. Δειχνει την περιπετειώδη ζωή ενός κοριτσιού που κατά την διάρκεια της Κατοχής και του εμφυλίου η οικογένεια της χωρίστηκε στα δυο. Πέρασε όλη της την εφηβεία στη βαθιά παρανομία χωρίς να πηγαίνει σχολείο , καθώς δάσκαλος ήταν ο μπαμπάς της, χωρίς να έχει φίλους και κατάφερε να επιβιώσει. Είναι η ιστορία ενός κοριτσιού που ζει τον αγώνα για μια νέα ζωή, για μια νέα απελευθέρωση και δίνει παράλληλα τον αγώνα για την δική της απελευθέρωση .Δεν καταδέχτηκε ποτέ να αναπολεί ,να μηρυκάζει την ζωή της. Προτιμούσε να την ζει.

ΜΔ:  Στη παράσταση υποδύεσαι την ιστορική προσωπικότητα του Νίκου Ζαχαριάδη. Πες μας λίγα πράγματα για το ρόλο σου.

Κίμων:  Ο Νίκος Ζαχαριάδης αναμφισβήτητα θεωρήθηκε μια πολύ μεγάλη και αμφιλεγόμενη προσωπικότητα. Για άλλους ήρωας για άλλους προδότης. Πρόκειται για μια τραγική φιγούρα ανθρώπου με την έννοια ότι εξοντώθηκε από αυτό που πίστευε μια ολόκληρη ζωή. Για πολλούς βέβαια η κατάληξή του ήταν κατά κάποιον τρόπο και μια Θεία Δίκη καθώς ο ίδιος έκανε ακριβώς τα ίδια , ίσως και χειρότερα, στους συντρόφους του. Όμως ένας τραγικός ήρωας σε ένα θεατρικό έργο δεν παύει να είναι τραγικός ήρωας από την στιγμή που περνάει το προσωπικό του μαρτύριο .Ο ίδιος υπήρξε πολύ σκληρός σαν άνθρωπος και καχύποπτος με όλους και με όλα καθώς την εποχή εκείνη δεν μπορούσες να εμπιστευτείς κανέναν. Ας μην ξεχνάμε όμως ότι ο Ζαχαριάδης ήταν ένα παιδί της πρώτης Γενιάς της Σοβιετικής Επανάστασης που ορκίστηκε πίστη στην επανάσταση πάνω στο φέρετρο του Λένιν. Αυτό σημαίνει ότι είχε όλη την επαναστατική σκληρότητα. Θα όφειλες ωστόσο να του αναγνωρίσεις πως κυβερνούσε το Κόμμα με σιδηρά πυγμή. Απέκλειε την παραμικρή παρέκκλιση, φίμωνε και την ελάχιστη παραφωνία. Και όλο αυτό με ένα τρόπο μαστορικό χωρίς να καταδέχεται προσωπικές συγκρούσεις.

ΜΔ:  Με ποιο τρόπο ο ήρωας σου επεμβαίνει στη πλοκή του έργου;

Κίμων:  Την πρώτη φορά που εμφανίζεται ο Ν. Ζαχαριάδης στο έργο συστήνεται ως ένας απλός διερμηνέας .Την τελευταία φορά ως ένας ικανότατος ηγέτης και αρχηγός του ΚΚΕ ο οποίος μπορεί από την μια στιγμή στην άλλη να διαγράψει από το κόμμα του τον οποιονδήποτε. Πράγμα που κάνει στον Αντώνη Αρμάο ( πατέρα της Νίκης) . Είναι μια διαδρομή του ήρωα μέσα στην οποία ο Αντώνης πρέπει να προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα που κάθε φορά που εμφανίζονται μπροστά του. Λόγω της ύπαρξης του Νίκου, ο Αντώνης αναθεωρεί για το ίδιο του το κόμμα και πολλές φορές και τα ίδια του τα πιστεύω.

ΜΔ: Η παράσταση “Νίκη” είναι μια μεγάλη παραγωγή, με πρωταγωνιστές σημαντικότατους ηθοποιούς. Πως είναι η εμπειρία του να μοιράζεσαι μαζί τους το θεατρικό σανίδι;

Κίμων:  Είναι πολύ σημαντικό για έναν νέο ηθοποιό όπως εγώ να έχει την τύχη να συνεργάζεται με καταξιωμένους ηθοποιούς. Αποτελεί μεγάλο μάθημα να τους βλέπεις ,να τους παρατηρείς πως συμπεριφέρονται στο σανίδι αλλά και εκτός σανιδιού. Το να παίζεις βέβαια μαζί τους έχει και μια ευθύνη κατά την γνώμη μου. Πρέπει κι εσύ με την σειρά σου να φανείς αντάξιος.

ΜΔ: Η παράσταση βασίζεται στο βιβλίο του κύριου Χωμενίδη. Ο ίδιος παρακολουθώντας τις πρόβες, τι σχόλια κάνει;

Κίμων:  Ο Κ. Χωμενίδης ήταν μαζί μας στις πρώτες αναγνώσεις του έργου όπου μας μιλούσε αρκετές ώρες για την Νίκη και τα υπόλοιπα πρόσωπα του έργου αλλά και για τις καταστάσεις της εποχής. Μας βοήθησε να σκιαγραφήσουμε καλύτερα τα πράγματα. Μετά πήρε την σκυτάλη ο κ.φασουλής που ως μεταφορέας αισθημάτων όπως δηλώνει ο ίδιος έδωσε σε κάθε χαρακτήρα σάρκα και οστά, πράγμα που προκάλεσε μεγάλη συγκίνηση στον συγγραφέα. Όταν τον ρώτησα πως αισθάνεται μου απάντησε «Νιώθω πολύ γεμάτος».

ΜΔ: Τι ευελπιστείς να λάβει το κοινό από αυτή τη παράσταση;

Κίμων:  Θα δανειστώ μια φράση από το έργο για να απαντήσω ‘’Κάπως έτσι ξεκινούν πάντα οι μεγάλες επαναστάσεις. Από έναν ελάχιστο πυρήνα ονειροπόλων’’.

ΜΔ:  Θεωρείς το κείμενο της παράστασης επίκαιρο σήμερα;

Κίμων:  Φυσικά. Το έργο εκτός από την ιστορία της Νίκης μιλάει για μια Ελλάδα η οποία σπαρταράει. Μιλάει για τα πάθη, τις εξάρσεις και τα τραύματα της Ελλάδας του τελευταίου αιώνα. Για ένα πολιτικό φιάσκο που οδηγεί την Ελλάδα στην καταστροφή. Η ιστορία δυστυχώς επαναλαμβάνεται.

ΜΔ: Τι να περιμένουμε από εσένα μετά τη “Νίκη”;

Κίμων: Η επόμενη συνεργασία θα είναι στο θέατρο ΑΝΕΣΙΣ με τον Τάσο Ιορδανίδη όπου θα σκηνοθετήσει ο Λ. Τσουλάτζε  το έργο του Σαίξπηρ Άμλετ και στο οποίο θα δοκιμαστώ στο ρόλο του Οράτιου.  Η τελευταία μου συνεργασία ήταν τον Νοέμβριο με τον καταξιωμένο σκηνοθέτη Tony Gatlif στην καινούρια του ταινία’’ Aman Doctor’’. Ήταν από τις πιο συγκλονιστικές εμπειρίες που είχα και ανυπομονώ σε μια επόμενη συνεργασία μαζί του.