H ΕΥΣΤΑΘΙΑ στο «Σπίτι του Ηθοποιού»
18 Νοεμβρίου 2016
ΓΙΟΡΤΙΝΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ
23 Νοεμβρίου 2016
Προβολή όλων

Συνέντευξη με τoν ηθοποιό Κωνσταντίνο Λεβαντή

Ο Κωνσταντίνος Λεβαντής είναι χρόνια ηθοποιός. Απόφοιτος της Αθηναϊκής σκηνής, έχει στο ενεργητικό του πολλές συμμετοχές σε θεατρικές παραστάσεις, όπως για παράδειγμα στην παράσταση “Το αγόρι που μιλούσε με τα πουλιά” σε σκηνοθεσία Γιώργου Φραντζισκάκη και στην παράσταση “Η παγίδα” σε σκηνοθεσία Γιώργου Φραντζισκάκη. Αυτήν την περίοδο τον βλέπουμε στην παράσταση “Γ.Τ.Π”, μια κωμωδία, όπου ο ίδιος υπογράφει το σενάριο και την σκηνοθεσία.

Ο Κωνσταντίνος Λεβαντής σε μια αποκλειστική συνέντευξη στο Τρίτο Κουδούνι και στην Μαριαλένα Δογγούρη.

ΜΔ: “Γ.Τ.Π” στο θέατρο Elliart, σε σενάριο και σκηνοθεσία δική σου. Πως το εμπνεύστηκες;

Κωνσταντίνος: Έχω ένα αρχείο word, το οποίο το ξεκίνησα το 1995 όταν αγόρασα τον πρώτο μου υπολογιστή. Έκτοτε, όποτε κατεβάζει κάτι η κούτρα μου, μπαίνω μέσα και γράφω μια μικρή περίληψη. Σπάνια έχω όρεξη να γράψω, εκτός κι αν υπάρχει κάποιος λόγος. Έζησα λοιπόν κάποια πράγματα, και σκέφτηκα πως έπρεπε να κάνω κάτι δικό μου, μπήκα στο αρχειάκι και έψαξα να βρω τι θα μου είναι πιο ευχάριστο, πιο έξυπνο, πιο πιασάρικο/ εμπορικό, που να μην αφήνω πολλά περιθώρια, σύμφωνα με τα δικά μου κριτήρια, να μην πάει καλά.

ΜΔ: Το έργο μέσα έχει και πολλές επιστημονικές μελέτες. Πόσο το έψαξες;

Κωνσταντίνος: Ότι ακούγεται στο έργο είναι διασταυρωμένο πλήρως. Ακόμα και σε κομμάτια που φαίνεται πως δεν έχει γίνει κάποια έρευνα, έχει γίνει. Ο Κεν για παράδειγμα, έχει τρομαχτικά πολύ έρευνα, και όλο του το βιογραφικό που ακούγεται είναι αληθινό. Οι ημερομηνίες, τα ονόματα, τα επαγγέλματα. Ότι και να ακούσεις στο έργο είναι αρκετά ψαγμένο.

ΜΔ: Οι ηθοποιοί διαβάζοντας το σενάριο, ως άντρες, τι αντιδράσεις είχαν;

Κωνσταντίνος: Είχε πλάκα γιατί πρωτίστως μίλησα με κάποιους που τους απεύθυνα πρόσκληση απευθείας. Για παράδειγμα ο Ιάκωνος Μηνδρινός. Στον οποίο μάλιστα πρότεινα και ένα από τα δύσκολα κομμάτια, αυτό του τρανσέξουαλ. Όταν το διάβασε, με κάποιο τρόπο κατάλαβε τι εννοούσα και έπεσε με τα μούτρα. Κατάλαβαν όλοι το πνεύμα και ήταν όλοι πονηρεμένοι και πολύ ευχαριστημένοι.

ΜΔ: Στην παράσταση βλέπουμε ένα τρανσέξουαλ, ένα παιδάκι που το βλέπουμε να μεγαλώνει και να ανακαλύπτει το σώμα του, τον Κεν, ένα σκύλο, έναν ομοφυλόφιλο, ένα πέος, και πολλά ακόμα.

Κωνσταντίνος: Ένα ομιλών πέος ύψους 1.80! Έχουμε πολλούς χαρακτήρες. Ραχοκοκαλιά του έργου είναι ο πιτσιρίκος που τον παρακολουθούμε από τα 3 ως τα 20, και για εμένα είναι ο μέσος άντρας, δεν έχει το μεγαθήριο, αλλά ούτε το ψάχνει με μεγεθυντικό φακό! Από τα 3 μέχρι τα 20 περνάει μια διαδρομή. Λίγο πριν από αυτόν είναι το πέος, που λειτουργεί ως αφηγητής, υπάρχει ο τρελοεπιστήμονας, ο οποίος θα μας ενημερώσει για όλες τις επιστημονικές μελέτες, μετρήσεις και λοιπά, αλλά φυσικά με έναν αστείο τρόπο για να μην γίνει βαρετός. Αυτοί ως επαναλαμβανόμενοι χαρακτήρες αποτελούν την βάση. Από εκεί και πέρα, οι δορυφόροι, οι άλλες ιστορίες, έρχονται για να μας πούνε κάτι σχετικά με το μεγάλωμα του μικρού. Όταν ο μικρός ανακαλύπτει ότι είναι άντρας, βλέπουμε παράλληλα την ιστορία του gay που επιμένει ότι είναι άντρας, ασχέτως με τις προτιμήσεις του. Όλοι όσοι έρχονται παράλληλα με τον μικρό, έχουν να πουν κάτι από διαφορετική σκοπιά, σε αυτά που λέει ο μικρός.

Φωτογραφία: Νεκτάριος Κουρής

Φωτογραφία: Νεκτάριος Κουρής


ΜΔ: Είναι μια πολύ αστεία παράσταση, η οποία περνάει βέβαια κοινωνικά μηνύματα.

Κωνσταντίνος: Μου άρεσε πάντα ο συνδυασμός γέλιου και συγκίνησης, χωρίς να υπερισχύει το στενάχωρο γιατί χρειαζόμαστε περισσότερη ευθυμία. Παρόλα αυτά, μπορείς με δυο προτάσεις να πεις αυτό που θέλεις και να το φτάσεις όσο μακριά θες να το φτάσεις. Ας πούμε σε κάποια φάση το πέος λέει για τις κακές χρήσεις που κάνει ένας άντρας. Δεν ήθελα να γράψω ένα τεράστιο μονόλογο για τον βιασμό ούτε για την παιδεραστία. Αρκεί να πει πως αυτός που με χρησιμοποιεί πάνω σε ένα παιδί, τελεία. Δεν χρειάζεται τίποτα άλλο. Το μήνυμα το έχεις περάσει. Και αυτό ακολούθησα με όλα τα κακώς κείμενα του πέους, με σκοπό να περάσω το μήνυμα μου, αλλά να υπερισχύσει το κωμικό στοιχείο.

ΜΔ: Υπάρχουν διαφορετικές αντιδράσεις γυναικών και αντρών;

Κωνσταντίνος: Πολύ! Βασικά υπάρχουν πολύ διαφορετικές αντιδράσεις σε κάθε παράσταση. Ανάλογα με το κοινό. Στην αρχή γελάνε περισσότερο οι γυναίκες. Κάτι η αμηχανία με το πέος 1,80 μπροστά τους, κάτι που ουσιαστικά ο πρώτος μεγάλος μονόλογος είναι του στρίπερ ο οποίος φέρει κάτι τεράστιο, τους φέρνει σε μια αμηχανία και γελάνε. Έτσι όμως ξεκινάει το αλισβερίσι κοινού και ηθοποιού.

ΜΔ: Υπάρχουν και guest εμφανίσεις. Τι έχετε προγραμματίσει;

Κωνσταντίνος: Ο πρώτος μας guest ήταν ο Άρης Πλασκασοβίτης και κάναμε μια πολύ ωραία αρχή. Έχουμε μιλήσει με πολλούς γνωστούς ηθοποιούς, φίλους και μη, τους οποίους πλησίασα με το κείμενο. Από τα 28 άτομα με τα οποία έχουμε μιλήσει για να κάνουνε guest, μόνο ένας δεν μπορεί και όχι επειδή δεν θέλει, αλλά επειδή παίζει Δευτερότριτα. Κανείς δεν μου έχει πει όχι. Οι περισσότεροι έχουν δει και την παράσταση και ζητάνε ήδη ρόλους.

ΜΔ: Μόνο άντρες guest;

Κωνσταντίνος: Φυσικά μόνο άντρες, γιατί είναι φέροντες! Αν και, έχω πολλές γυναίκες που θέλουν να παίξουν. Οι δυο βοηθοί μου έχουν λυσσάξει, αλλά δυστυχώς είναι μόνο για άντρες το έργο.

ΜΔ: Οι guest παίζουνε ρόλους που υπάρχουν;

Κωνσταντίνος: Ναι. Πέρα από τα κομμάτια που έχεις δει στην πρώτη παράσταση, υπάρχουν καμιά 15αρια ακόμα. Σε δυο ή τρεις εβδομάδες θα παίζονται όλα. Θα υπάρχουν και αλλαγές στα κομμάτια από παράσταση σε παράσταση. Άλλα την Δευτέρα και άλλα την Τρίτη. Όταν θα έρχεται ένας guest θα παίζει τα κομμάτια που παίζουμε και εμείς, στην ίδια διάρκεια που τα παίζουμε και εμείς. Μπορεί να διαλέξει κιόλας πιο κομμάτι θέλει.
levadis1
ΜΔ: Τι ζητάνε περισσότερο;

Κωνσταντίνος: Τα πιο κόντρα τους, αυτά τους αρέσουν. Κι αυτά που θεωρούν πως θα είναι πιο δύσκολο να παίξουν. Τον σκύλο δε τον διεκδικούν πολλοί.

ΜΔ: Τι κομμάτια θα προστεθούν;

Κωνσταντίνος: Θα δούμε τον Superman ο οποίος έχει πρόωρη εκσπερμάτιση, γιατί είναι ο πιο γρήγορος άνθρωπος στον κόσμο. Θα δούμε τον Ρασπούτιν, τον Τζον Μπόμπιτ και ο Ναπολέοντας. Διαφορετικοί σαν χαρακτήρες, με ίδια όμως προβλήματα, και στους 3 τους τα κόψανε. Και θα δούμε πως το αντιμετωπίζει ο καθένας. Αυτό δεν είναι από τα κωμικά κομμάτια, κι ας ακούγεται αστείο.

ΜΔ: Σκηνοθετικά που επικεντρώθηκες;

Κωνσταντίνος: Παντού! Είχα μια γραμμή στο κεφάλι μου, αλλά μου ήταν πολύ ενδιαφέρον να ακολουθήσω και τους άλλους. Εγώ είμαι ηθοποιός, δεν έχω σκηνοθετήσει ξανά επισήμως. Με ενδιέφερε αυτό που ψάχνω κι εγώ σε ένα σκηνοθέτη, να είμαι το σκυλί που θα κανό ότι μου πει, αλλά να γεννήσω και μια πρόταση σε κάτι. Ήθελα να δώσω στα παιδιά την ευκαιρία να προσθέσουν δικά τους στοιχεία. Δούλεψα με τον καθένα ξεχωριστά και με τον τρόπο του καθενός. Κάναμε πολλές σχολές παράλληλα στις πρόβες.

Η συνέντευξη έγινε στην καφετέρια Jimmy’s Hall, Ιπποκράτους 146