Κριτική της παράστασης “Μια πέτρα λάθος”
24 Οκτωβρίου 2016
Συνέντευξη με τον Ιάκωβο Μυλωνά
25 Οκτωβρίου 2016
Προβολή όλων

Συνέντευξη Τύπου στο Θέατρο Διάνα

Σήμερα, 25/10/2016 έλαβε χώρα η συνέντευξη τύπου στο θέατρο Διάνα. Το Τρίτο Κουδούνι βρέθηκε στην συνέντευξη τύπου και σας παρουσιάζει όσα ειπώθηκαν καθώς και φωτογραφικό υλικό.

Οι συντελεστές του έργου “Για μια ανάσα” μας υποδέχτηκαν με ζεστασιά και μας μίλησαν για το θέμα του έργου, τις πρώτες εντυπώσεις που τους δημιουργήθηκαν δουλεύοντας το, δυσκολίες στις πρόβες και άλλα. Συγκεκριμένα, όσον αφορά την υπόθεση του έργου, εντάσσεται στο σήμερα. Πρόκειται για έργο προφητικό, αφού η συγγραφέας Ζίνι Χάρις προσπαθεί μέσα από αυτή την πρωτόλεια συγγραφική της απόπειρα να απαντήσει στο ερώτημα, Τι τελικά συμβαίνει στον κόσμο;
Πρόκειται για μια ιστορία που ξεκινάει όπως ένα μπουλβάρ, εμπεριέχει το στοιχείο του έρωτα. Στην πορεία καταλήγει σε πράγματα ακραία. Μέσα στην υπόθεση, ενυπάρχει το στοιχείο της αμφιβολίας καθώς ταρακουνιέται το σύστημα του κόσμου που έχει δημιουργήσει ως τότε η ηρωίδα.
diana4
Την ομιλία άνοιξε ο κύριος Σταμάτης Φασουλής. Ανέφερε ότι το έργο είναι ερωτικοφανές και ότι έγινε μια συλλογική προσπάθεια να ακολουθηθεί το πολιτικό υπόβαθρο, χωρίς όμως να γίνει διδαχή. Πιστεύει στην καλλιτεχνική ανανέωση και είναι ανοιχτός στο να συνεργαστεί με ανθρώπους του θεάτρου που πιστεύουν στην έννοια της δεμένης ομάδας και έχουν πολλά να προσφέρουν σε αυτόν τον τομέα. Τόνισε, ότι το σκηνικό της παράστασης είναι τοπίο συνείδησης, δεν είναι μια απλή απεικόνιση. Στη συνέχεια, μίλησε για το φαινόμενο του σκηνοθετικού βεντετισμού που επικρατεί τα τελευταία χρόνια στο θέατρο. Ειδικότερα, σχολίασε ότι οι συγγραφείς ένιωσαν παραγκωνισμένοι επειδή οι σκηνοθέτες έπαιρναν τα κλασικά κείμενα και τα ανέβαζαν παραλλαγμένα. Όσον αφορά τη θεματολογία που πραγματεύεται η παράσταση, συνδυάζονται ο έρωτας, η αλληγορία και το πολιτικό θέατρο.
diaan6
Τη σκυτάλη πήρε η Ελένη Ράντου, λέγοντας ότι η εμπειρία του έργου είναι ένα ταξίδι. Ως εκ τούτου, έχει τη δύναμη το έργο “Για μια ανάσα”, να επηρεάζει το υποσυνείδητο. Παίρνει το ρίσκο να μετρήσει τον εαυτό της και τις δυνάμεις της σε αυτή την παράσταση αφού μεταφράζει το έργο και λαμβάνει ταυτόχρονα μέρος στην παράσταση. Νιώθει ότι πρέπει να υπηρετήσει το έργο αυτό με γενναιοδωρία. Όπως δήλωσε η ίδια, (…) Πρέπει να θυσιάσει κανείς την πεπατημένη που ακολουθεί στην υποκριτική. Χρειάζεται να αποτινάξει τα μοτίβα και τα καλούπια στον τρόπο ενσάρκωσης ενός ρόλου. Ανέφερε επίσης ότι το έργο είναι μια κραυγή διαμαρτυρίας , είναι μια αγωνία που αισθανόμαστε ότι θέλουμε να εξωτερικεύσουμε αλλά δυσκολευόμαστε. Θεωρεί ότι το έργο θα μπορούσε να λάβει τον εναλλακτικό τίτλο: Οδηγός επιβίωσης. Πώς να προσαρμόζεσαι όταν οι καιροί αλλάζουν.

Στη συνέχεια πήρε το λόγο ο Ηλίας Μελέτης. Δήλωσε ότι είναι σημαντικό να εκτιμάει κανείς τους ανθρώπους με τους οποίους συνεργάζεται. Όταν υπάρχει εκτίμηση, καλλιεργείται το πρόσφορο έδαφος της δημιουργίας. Τόνισε ότι είναι τυχερός που είναι μέλος της ομάδας.
diana3

Η Ελένη Ουζουνίδου ήταν άμεση και λακωνική στις δηλώσεις της. « Νιώθω ελεύθερη και γεμάτη μέσα από τις πρόβες».
diana5
Ο Αντώνης Καρυστινός είπε ότι έγινε μια προσπάθεια να δοθεί η ταυτότητα της παράστασης. Αναφορικά με το πρωτότυπο κείμενο υποστήριξε ότι δή το αγγλικό κείμενο είναι δυνατό. Εμπεριέχει νατουραλιστικά και ποιητικά κείμενα.
diana2
Τη συνέντευξη τύπου έκλεισε η Ναλίσα Γκρην η οποία επιμελείται τη μουσική της παράστασης. Χαίρεται που θα ζωντανέψει το κείμενο επί σκηνής. Η μουσική της παίζει κατά βάση με ηλεκτρονικά στοιχεία.