Μέρος των Αισχυλείων που διοργανώνει με συνέπεια εδώ χρόνια ο Δήμος Ελευσίνας αποτελεί η επιτυχημένη διοργάνωση «Σύγχρονη Θεατρική Δημιουργία», η οποία πραγματοποιείται από τις 15 έως τις 25 Ιουλίου στο Παλαιό Ελαιουργείο.
Φέτος η Σύγχρονη Θεατρική Δημιουργία περιλαμβάνει πέντε θεατρικές παραστάσεις που συνοψίζουν ενδιαφέρουσες, νέες τάσεις και αξιόλογες προτάσεις στο χώρο του σύγχρονου ελληνικού θεάτρου.
Αναλυτικά οι παραστάσεις:
Πιάνω παπούτσι πάνω στο πιάνο
15 Ιουλίου @ 21:30
Παλαιό Ελαιουργείο Ελευσίνας,
Κανελλοπούλου 1 Ελευσίνα, Αττικής 19200 Ελλάδα
Τιμές εισιτηρίων: 5€
Μια εξαιρετική θεατρική παράσταση για ΟΛΗ την οικογένεια, που όλο το χειμώνα στο Θέατρο ΠΟΡΤΑ έκανε συνεχή και επαναλαμβανόμενα soldout, βασισμένη στη Σταχτοπούτα του Sergei Prokofiev και σε μια ιδέα του Θωμά Μοσχόπουλου. Μια διαφορετική φρέσκια ματιά πάνω στο μύθο της Σταχτοπούτας, μιας ιστορίας που έχει κρατήσει στον χρόνο.Μια παράσταση σύγχρονη, διασκεδαστική γεμάτη μουσική και φαντασία. Με έναν τρόπο αφήγησης και παρουσίασης πρωτότυπο, γεμάτο χιούμορ αλλά και συγκίνηση, μαγεία αλλά και αλήθεια.
Γιατί έξι ηθοποιοί κι ένας πιανίστας ανεβαίνουν πάνω σε ένα πιάνο; Και καταρχάς…. χωράνε εκεί πάνω; Ναι! Γιατί το πιάνο μετατρέπεται σε «πατάρι» και έτσι όλα μπορούν να συμβούν. Οι κολοκύθες γίνονται άμαξες, τα ποντίκια γίνονται άλογα, τα παλιά παπούτσια γίνονται γυάλινα γοβάκια… Αλλά και ο χορός γίνεται αφήγηση , η αφήγηση κοντσέρτο, και μια ολόκληρη ιστορία χωράει σε μια νότα!. Κι έτσι, η Σταχτοπούτα και ο Πρίγκιπας μεγαλώνουν ενώ οι μεγάλοι ξαναγίνονται παιδιά.. Όλα αυτά, συμβαίνουν πάνω στο πατάρι χωρίς μαγικά ραβδιά, παρά μόνο με το σώμα , τη φωνή και την παλλόμενη μουσική ενός από τους σπουδαιότερους συνθέτες του εικοστού αιώνα.
Σκηνοθεσία: Σοφία Πάσχου
Ηθοποιοί: Γιάννης Γιαννούλης, Θεοδόσης Κώνστας, Θάνος Λέκκας, Κατερίνα Μαυρογεώργη, Αλέξανδρος Χρυσανθόπουλος, Αποστόλης Ψυχράμης.
Μουσικός: Βασίλης Παναγιωτόπουλος, Βοηθός Σκηνοθέτη: Εριφύλη Στεφανίδου.
Σκηνικά: Ντεβιντ Νεγρύν, Κοστούμια: Κλαίρ Μπρέισγουελ
Φωτισμοί: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου.
Παραγωγή: Patari Project
Δ/νση – Οργάνωση Παραγωγής: Λευτέρης Πλασκοβίτης
Και θα σφάξουμε το κουνέλι. Η ζωή είναι ωραία. Η ζωή είναι καλή. Θα σφάξουμε το κουνέλι.
18 Ιουλίου @ 21:30
Παλαιό Ελαιουργείο Ελευσίνας,
Κανελλοπούλου 1 Ελευσίνα, Αττικής 19200 Ελλάδα
Τιμές εισιτηρίων: 5 ευρώ
Θα έδινα όλα τα πλούτη που τα χρόνια έχουν συσσωρεύσει Το αργό αποτέλεσμα της φθοράς της Ζωής Για να είμαι μια φορά ακόμη μικρό παιδί Μια λαμπρή καλοκαιρινή ημέρα (L. Carroll)
Να ζήσουμε με ζαβολιές. Δεν βρίσκω άλλη λέξη. Ζαβολιές. (R. Barthes)
Μια κρίσιμη νύχτα ή μια νύχτα σαν όλες τις άλλες, ένα όνειρο ή ένα ξύπνημα. Η Πτώση σ’ έναν άναρχο, επικίνδυνο και συναρπαστικό κόσμο, όπου η συνοχή του ατόμου διαλύεται σε κάθε παφλασμό των κυμάτων κι ο Χρόνος κινείται καταπώς του αρέσει, όπου βασιλεύουν η επανάσταση στη λογική και η αναζήτηση της ανέφικτης ελευθερίας, όπου η ύπαρξη αναγνωρίζεται μόνο μέσα στον καθρέφτη του βλέμματος των Άλλων και ο έρωτας γίνεται η γλώσσα που πλάθει την αλήθεια των πραγμάτων.
Η Αγγελική Παπαθεμελή και η Σοφία Κορώνη, με αφετηρία την αναρώτηση «Περί αλήθειας και ψεύδους υπό εξωηθική έννοια» του Φ. Νίτσε , ταξιδεύουν μέσα απ’ τ’ αφρισμένα «Κύματα» της Β. Γουλφ και ακολουθούν την Αλίκη του Λ. Κάρολ «Μέσα από τον Καθρέφτη», προς μια «Χώρα των Θαυμάτων» όπου οτιδήποτε μπορεί να συμβεί.
Οι δυο τους ενσαρκώνουν από κοινού μια σύγχρονη Αλίκη και στήνουν ένα ενήλικο παιχνίδι ψηλαφώντας τα όρια της πολλαπλής πραγματικότητας και του ονείρου.
Σε μια πορεία αναζήτησης της Αλίκης για την Αλίκη, με μοναδικό σύντροφο και συνομιλητή τον κατακερματισμένο εαυτό, εισχωρούν στο σύμπαν της Βιρτζίνια Γουλφ όπου η βιωμένη εμπειρία αναπαράγεται στη μόνη έγκυρη πραγματικότητά της: στη συνειδησιακή ροή της, και γίνεται πλέον ποίηση της ζωής .
Η Σοφία Κορώνη και η Αγγελική Παπαθεμελή ενώνουν την πολύχρονη θεατρική εμπειρία τους με την πρωτότυπη μουσική του Θάνου Ανεστόπουλου από τα Διάφανα Κρίνα και υπό την κινησιολογική κατεύθυνση της Αγγελικής Στελλάτου, συνθέτουν μια παράσταση που με ένα κλικ εκτός κανονικότητας -ή αλλιώς με ένα κλικ εντός μας- μας συνοδεύει στο λαβύρινθο του Εγώ, σε μια γοητευτική περιπλάνηση.
Ένα κυνήγι θησαυρού για έναν κόσμο που αποκτά νόημα χάνοντάς το, για μια ταυτότητα που αποκαλύπτεται μόνον αφού την εκδυθείς, για μια νικητήρια θέση μαζί με τους άλλους, μέσα στο παζλ του αχανούς σύμπαντος, μέσα στα όρια του χρόνου που μας αναλογεί, κάτω απ’ το ανελέητο τικ τακ του ρολογιού.
Η παράσταση παρουσιάστηκε στην κεντρική σκηνή του Bios TESLA, τον χειμώνα 2016.
Κείμενα: Lewis Carroll, Η Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων, Μέσα απ’ τον Καθρέφτη, Virginia Woοlf, Τα Κύματα (στη μετάφραση του Άρη Μπερλή)
Σύνθεση κειμένου /Σκηνοθεσία /Ερμηνεία: Σοφία Κορώνη/ ομάδα Horses in my Dreams, Αγγελική Παπαθεμελή
Κίνηση: Αγγελική Στελλάτου
Μουσική: Θάνος Ανεστόπουλος (Διάφανα Κρίνα)
Σκηνογραφία / Eνδυματολογία: Γιώργος Λυντζέρης
Φωτισμοί: Γιάννης Δρακουλαράκος
Βοηθοί σκηνοθέτη: Νικολίτσα Ντρίζη, Ζωή Λιανοστάθη
Ηχητικό περιβάλλον: Άννα Παπαϊωάννου
Φωτογραφίες: Βασίλης Γεροντάκος
Video trailer: Γιώργος Ευθυμίου
Η παράσταση είναι μια συμπαραγωγή των: Σοφία Κορώνη, Αγγελική Παπαθεμελή, Bios.
Fort da (Πώς έμαθα να περιμένω) / Χοροθέατρο
20 Ιουλίου @ 21:30
Παλαιό Ελαιουργείο Ελευσίνας,
Κανελλοπούλου 1 Ελευσίνα, Αττικής 19200 Ελλάδα
Τιμές εισιτηρίων: 5 ευρώ
Ο Κρητικός του Διονύσιου Σολωμού
23 Ιουλίου @ 21:30
Παλαιό Ελαιουργείο Ελευσίνας,
Κανελλοπούλου 1 Ελευσίνα, Αττικής 19200 Ελλάδα
Τιμές εισιτηρίων: 5 ευρώ
Το αριστουργηματικό ποίημα “Ο Κρητικός” του εθνικού ποιητή της Ελλάδας, Διονύσιου Σολωμού ανεβαίνειγια πρώτη φορά στη θεατρική σκηνή σε σκηνοθεσία Μάριου Ιορδάνου και θεατρική διασκευή Σοφίας Καζαντζιάν. Η παράσταση έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στον Καθεδρικό Ναό της Ζυρίχης υπό την αιγίδα του Υπουργείου Εξωτερικών της Ελλάδας, συνεχίζοντας στην Αίθουσα Καλλιτεχνών στο Μόναχο και στην ιδιαίτερη πατρίδα του ποιητή, τη Ζάκυνθο. Μία αλληγορία για το ταξίδι της ζωής, το ανυπέρβλητο του έρωτα, τη μη αποδοχή της απώλειας, την προσφυγιά. Μία παράσταση φόρος τιμής στο Δ. Σολωμό που συνδυάζει θέατρο, ποίηση, φιλοσοφία , χορό, τραγούδι και εικαστικές παρεμβάσεις. “Ο Κρητικός” συναντά επί σκηνής και άλλα αριστουργήματα της ελληνικής και παγκόσμιας λογοτεχνίας, όπως οι Ελεύθεροι Πολιορκημένοι, ο Ερωτόκριτος, η Ερωφίλη, η Οδύσσεια , ο Φάουστ, ο Ματωμένος
Σκηνοθεσία/ Μουσική διασκευή και σύνθεση: Μάριος Ιορδάνου
Θεατρική Διασκευή/ Χορογραφίες: Σοφία Καζαντζιάν
Παίζουν: Μάριος Ιορδάνου, Σοφία Καζαντζιάν, Βαλεντίνο Βαλάσης
Με το ίδιο μέτρο του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ
Από την ομάδα C. for Circus
25 Ιουλίου @ 21:30
Παλαιό Ελαιουργείο Ελευσίνας,
Κανελλοπούλου 1 Ελευσίνα, Αττικής 19200 Ελλάδα
Τιμές εισιτηρίων: 5 ευρώ
“Ω, έξοχο είναι να έχεις δύναμη δράκου, αλλά και τυραννικό να τη χρησιμοποιείς σαν δράκος”
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
16ος αιώνας, Βιέννη – πρωτεύουσα της Αγίας Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας. Οι νόμοι βρίσκονται σε λήθαργο και κάθε τάξη κι ευνομία έχει καταλυθεί. Ο Δούκας της Βιέννης φεύγει και αφήνει αντικαταστάτη του στην εξουσία τον Άγγελο, τον πιο ηθικό, νομοταγή και ενάρετο από τους άρχοντες. Ο Άγγελος εφαρμόζει αμέσως τους ανενεργούς νόμους: όλοι οι οίκοι ανοχής κλείνουν και η μοιχεία ή η σεξουαλική συνεύρεση εκτός γάμου καταδικάζονται με θανατική ποινή. Ο Κλαύδιος, ένας νεαρός άρχοντας που άφησε έγκυο τη μέλλουσα σύζυγό του, συλλαμβάνεται και πρόκειται να εκτελεστεί. Η Ισαβέλλα, δόκιμη μοναχή και αδελφή του Κλαύδιου, μαθαίνει το νέο και συναντάει τον άρχοντα Άγγελο για να του ζητήσει χάρη. Ο Άγγελος της ζητάει, ως αντάλλαγμα για τη ζωή του αδελφού της, το κορμί της. Αυτός. Ο Άγγελος.
Τελικά θα έρθει αντιμέτωπος με τον νόμο που ο ίδιος εφάρμοσε ή για την εξουσία ισχύει ο κανόνας της αυτοεξαίρεσης;
ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ
Στο «Με το ίδιο Μέτρο» (“Measure for Measure” ή αλλιώς «Μέτρο για το Μέτρο») υπάρχει έντονα το δίπολο νου και σάρκας, ενστίκτου και λογικής, κατάχρησης εξουσίας και συμπόνιας, έρωτα και θανάτου, όλα κάτω από το στρεβλό πέπλο του «φαίνεσθαι» που παραμορφώνει το «είναι». Στη βάση του, είναι μια ιστορία διαφθοράς· η οποιαδήποτε εξουσία πάντα εγκυμονεί αυτόν τον κίνδυνο. Στην αρχή, όλοι οι χαρακτήρες υπερασπίζονται σθεναρά την ηθική και τις πεποιθήσεις τους, όμως καθένας τους αγωνίζεται πραγματικά όταν καλείται να πράξει σύμφωνα με αυτές. Η πίστη έχει αξία όταν δοκιμάζεται και τα πάθη δεν είναι παρά μια υπενθύμιση για το εύθραυστο του ανθρώπου. Όσοι δεν το γνωρίζουν αυτό, αναγκάζονται να ανακαλύψουν βίαια τους εαυτούς τους.
Οι μεγάλες συναισθηματικές αναταραχές των κύριων χαρακτήρων δίνουν μια βαθιά σοβαρότητα στο ύφος του έργου – η οποία το απομακρύνει από τις ρομαντικές κωμωδίες και το κατατάσσει στην κατηγορία της «τραγικωμωδίας» ή “problem play”. Οι χαμηλότερου κύρους χαρακτήρες ζουν σ’ έναν κόσμο παρακμής, που διακατέχεται από τα πορνεία και τις φυλακές, όμως η προσέγγιση τους ως προς τη σεξουαλικότητα και τη φύση του ανθρώπου είναι πιο ειλικρινής. Έτσι, οι άνθρωποι αυτού του έργου είναι αληθινοί, με την έννοια ότι καθένας απ’ τους «καλούς» έχει αμφιλεγόμενες στιγμές, ενώ σε κανέναν απ’ τους «κακούς» δεν λείπει κάποιο θετικό χαρακτηριστικό: σε τελική ανάλυση, όλοι τους είναι«αθεράπευτα θνητοί».
Μετάφραση: Ερρίκος Μπελιές
Σκηνοθεσία: C. for Circus
Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα
Μουσική: C. for Circus
Φωτισμοί: Σεσίλια Τσελεπίδη
Παίζουν: Βαλέρια Δημητριάδου, Δημήτρης Κίτσος, Χρύσα Κοτταράκου, Ειρήνη Μακρή, Σπύρος Χατζηαγγελάκης
Διάρκεια: 90′