Βρεθήκαμε στην παράσταση «Football: Το παιχνίδι της Ανθρωπότητας»
24 Δεκεμβρίου 2019
Βρεθήκαμε στην παράσταση «Το ημερολόγιο ενός τρελού»
1 Φεβρουαρίου 2020
Προβολή όλων

Βρεθήκαμε στην παράσταση «ΑΙΑΣ»

Γράφει η ηθοποιός Έλλη Μασσάρα


Βρεθήκαμε στην παράσταση «ΑΙΑΣ» του Σοφοκλή, σε σκηνοθεσία του Γιώργου Νανούρη στο Θέατρο Βεάκη.

Ο Αίας είναι η παλιότερη εκ των επτά τραγωδιών του Σοφοκλή, με κεντρικό πρόσωπο τον Αίαντα, αρχηγό των Σαλαμίνιων, ο οποίος αδικημένος για τα όπλα του Αχιλλέα που δεν του δόθηκαν μετά το θάνατό του, κατακλύζεται από θυμό και τρέλα. Εξοργισμένος με τον Οδυσσέα και τους Ατρείδες, μετά την δόλια απόφαση να αποδοθούν στον πρώτο, αποφασίζει να πάρει εκδίκηση. Την απόφαση αυτή αλλοιώνει η Αθηνά, καθοδηγώντας τον σε σφαγή των ζώων του στρατοπέδου, καθώς πιστεύει πως δρα ενάντια στους εχθρούς του. Αργότερα, συνειδητοποιώντας την πράξη του και νιώθοντας ατιμασμένος και ντροπιασμένος, αποφασίζει να βάλει τέλος στη ζωή του. Βασικά πρόσωπα στη ζωή του, όπως η αφοσιωμένη σύζυγός του Τέκμησσα και ο αγαπημένος του αδερφός Τεύκρος, δεν καταφέρνουν να τον μεταπείσουν. Παρά τις αντιδράσεις του τελευταίου, ο Μενέλαος και ο Αγαμέμνονας διατάζουν να μείνει άταφο το σώμα του Αίαντα, πράξη που δεν πραγματοποιείται μετά τη δίκαιη παρέμβαση του Οδυσσέα.

Στην παράσταση αυτή ο Γιώργος Νανούρης φαίνεται να αναλύει εις βάθος τα ουσιαστικά στοιχεία του έργου και να τα αποδίδει με τον πιο παραστατικό τρόπο. Εξ’ αρχής τοποθετεί τον θεατή στη σκηνή, ώστε να κρατήσει την επικοινωνία και τη σύνδεση με τον ήρωα και να διασπάσει την απόσταση μεταξύ κοινού και ηθοποιών. Με μια σύγχρονη σκηνοθετική ματιά, ο Νανούρης επιτυγχάνει να αποδώσει ένα εκπληκτικό θέαμα σύμπραξης θεάτρου και εικαστικής performance.

Την ευρηματική ιδέα του σκηνοθέτη, μεταφέρουν με άψογο τρόπο ο ταλαντούχος ηθοποιός Μιχάλης Σαράντης και ο μαγικός ζωγράφος Απόστολος Χαντζαράς. Ο ηθοποιός αξιοποιώντας κάθε πτυχή του ταλέντου του, δραματοποιεί όλους τους ρόλους του έργου. Τόσο η φωνή του, όσο και το σώμα του γίνονται ένα και μεταδίδουν μία συγκινησιακή ατμόσφαιρα που σου κόβει την ανάσα. Η συνέπεια στον λόγο του, αποτέλεσμα την ενδελεχούς κατανόησης του κειμένου, αλλά και η ακρίβεια στην κινησιολογική του μεταφορά, σε όλους ανεξαιρέτως τους υποδυόμενους ρόλους, είναι χαρακτηριστικά που αποδεικνύουν τη σπουδαιότητα της ερμηνείας του.
Από την άλλη, ο Απόστολος Χαντζαράς, με έναν εκπληκτικό συντονισμό και με φοβερή επικοινωνιακή συνύπαρξη στη σκηνή, εικονογραφεί τα πρόσωπα της τραγωδίας. Επιτυγχάνει με τέτοιο ρυθμό την απεικόνιση του δράματος, που μοιάζει σα να δίνει πνοή σε κάθε πρόσωπο σε κάθε σκηνή, εκφράζοντας ένα μοναδικό νόημα αισθητικής της τέχνης. Ένας συνδυασμός που μεταφέρει τις συγκρουσιακές εκφάνσεις της ανθρώπινης ύπαρξης και μοίρας, με ζωντανή και έντονα συναισθηματική παρουσίαση.

Μια παράσταση, λιτή, κατανοητή, ουσιώδης, με ελκυστικό φωτισμό που μεταβαίνει από το φως στο σκοτάδι και αντίστροφα και μία μουσική επένδυση που σε μαγεύει. Ένα κομψοτέχνημα από τρεις εξαιρετικούς καλλιτέχνες που κατάφεραν να αποτυπώσουν υποδειγματικά το αρχαίο δράμα· με τέτοιο τρόπο που κυριολεκτικά θα χαραχθεί στη μνήμη σας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *