Επί Κολωνώ Προσφορά για τις παραστάσεις
23 Οκτωβρίου 2017
Εργαστήριο Θεατρικής Γραφής με τον Ανδρέα Φλουράκη στο Επί Κολωνώ
24 Οκτωβρίου 2017
Προβολή όλων

Βρεθήκαμε στην παράσταση «Frida Kahlo »

Γράφει η θεατρολόγος Ελένη Αναγνωστοπούλου


Frida Kahlo “ La Paloma negra que llora pero está orgullosa de ella misma”. «Το μαύρο περιστέρι που κλαίει αλλά είναι περήφανο για τον εαυτό του».

Στις 23/10/2017 βρέθηκα στο θέατρο Αλκμήνη για να παρακολουθήσω την παράσταση: Φρίντα. Στο secret room του θεάτρου Αλκμήνη, ξεδιπλώνεται η ιστορία μιας μεγάλης προσωπικότητας, της Φρίντα Κάλο. Μια γυναίκα καλλιτέχνης, με καρδιά και ψυχή, μας ανοίγει το σπίτι της στο Κογιοακάν, στο Μεξικό και μας εισάγει στην πολυπλοκότητα της ζωής της. Σε αυτό το μονόλογο, ακούμε καρέ καρέ, τις γνώμες των ανθρώπων που την γνώρισαν, μακρινών, κοντινών, γειτόνων ακόμα και ανθρώπων που μεγαλούργησαν στους κοσμικούς καλλιτεχνικούς κύκλους. Σε αυτό το μονόλογο, γνωρίζουμε πάνω απ’όλα τη Φρίντα ως γυναίκα και μετέπειτα ως καλλιτέχνη. Η Έλλη Χρονιάρη, μια νεαρή- ανερχόμενη ηθοποιός ενσαρκώνει τη Φρίντα με μετρημένη ευαισθησία. Ενδύεται το λατινικό ταπεραμέντο με σοβαρότητα και προσοχή. Δίνει στην ηρωίδα της, χροιά συγκινητική. Παρουσιάζει μια Φρίντα αδύναμη σωματικά, μα εξαιρετικά δυνατή στην ψυχή, να αναγεννάται κυριολεκτικά από τις στάχτες τις και να αντέχει σε κάθε δυσκολία που έρχεται στο δρόμο της. Συνομιλεί με τα φαντάσματα που σημάδεψαν τη ζωή της, το Diego Rivera, τη Lupe Marín, τον Andre Bretton, τον πρωτοπόρο του σουρεαλισμού. Η στεναχώρια που νιώθει η Φρίντα ως άτομο, ίσως να είναι και η κινητήρια δύναμη που την ωθεί να ανοίξει το δικό της μονοπάτι στην τέχνη και να διαγράψει μια μοναδική πορεία που δεν μοιάζει με καμία άλλη. Ότι νιώθει στην ψυχή της, το αποτυπώνει στον καμβά. Η Φρίντα αναφέρεται στον εαυτό της ως «μαύρο περιστέρι» το οποίο έχει κουραστεί να κλαίει, κυνηγώντας κάτι το οποίο την κάνει επί της ουσίας δυστυχισμένη. Η επιλογή της να παντρευτεί τον Diego Rivera την κάνει να υποφέρει, άλλοτε φανερά και άλλοτε βουβά. Σε αυτό το μονόλογο, κάνει τον δικό της απολογισμό διαμέσου της εσωτερικότητας. Χαίρομαι που είχα την ευκαιρία να γνωρίσω την προσωπικότητα της διαμέσου της θεατρικής της αναπαράστασης. Τη θαύμασα και ήθελα να φωνάξω: ¡Viva Frida!
Η Έλενα Βισέρη και ο Πέτρος Παπαζήσης σκηνοθετούν την παράσταση. Προσεγγίζουν τη Φρίντα ως ένα άτομο που θα μπορούσε να είναι κάλλιστα φίλη τους. Έτσι λοιπόν, επιλέγουν να την τοποθετήσουν στο secret room όπου έρχεται κοντά με τους θεατές και τους αντιμετωπίζει ως φίλους που δεν την κρίνουν αλλά την ακούν με προσοχή. Η Δήμητρα Παράσχου και η Δέσποινα Γκουγκουλιάνα αξιοποιούν το secret room με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Με λίγα σκηνικά αντικείμενα, αποτυπώνουν ένα τυπικό χωριάτικο μεξικάνικο σπίτι, ζεστό και φιλόξενο. Η Κωνσταντίνα Δούκα- Γκόση χρησιμοποιεί ίσες ποσότητες του φωτός για να αναδείξει τη Φρίντα ως παρουσία. Τα κοστούμια της Δέσποινας Γκουγκουλιάνα αναδεικνύουν το ρομαντικό στιλ και συνάμα ελεύθερο πνεύμα, στοιχεία της προσωπικότητας της ηρωίδας.