Η ‘Θέατρο ΡΕΤΡΟ’ και η ‘Σχολή Κανάση’ σάς προσκαλούν για να στηρίξουμε την Κιβωτό του Κόσμου.
18 Ιανουαρίου 2017
Βρεθήκαμε στην παράσταση “Βρώμικες ιστορίες”
20 Ιανουαρίου 2017
Προβολή όλων

Συνέντευξη με την Ευπραξία Κόντσα

Η Ευπραξία Κόντσα είναι Σκηνοθέτης -Ηθοποιός-Εικαστικός. Έχει εκπροσωπήσει πολλές φορές την Ελλάδα στο εξωτερικό, όπως στα φεστιβάλ -Oxford International Art Fair 2016 και -Month of Performance Art in B erlin 2015. Αυτή τη περίοδο την ακολουθούμε στο επόμενο εγχείρημά της το οποίο είναι η Θεατροεικαστικη παράσταση με τίτλο “ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ ΑΧΡΟΝΟΥ“, με την υποστήριξη της UNESCO. Το έργο “Παρατήρηση του Άχρονου” πραγματεύεται την ποιότητα καi τη δυναμική της Παρατήρησης του μέσα και του έξω,την αυτοπαρατήρηση και την εξέλιξη της ύπαρξης μέσα από τις αξίες της που είναι η Αφομοίωση-Ενσυναίσθηση-Συνείδησή.

Η Ευπραξία Κόντσα σε μια αποκλειστική συνέντευξη στο Τρίτο Κουδούνι και στην Ελένη Αναγνωστοπούλου.

ΕΑ: Πρόκειται να ανέβει η παράσταση που φέρει τον τίτλο: Παρατήρηση του Άχρονου. Μια παράσταση που αναμένουμε να έχει και τις απαιτούμενες αξιώσεις. Πως προσεγγίζετε την παράσταση με βάση τη σημειολογία;

Ευπραξία: Η στιγμή όπου η Πνοή ενώνεται με το Όλον είναι η έναρξη των Πάντων. Το έργο Παρατήρηση του Άχρονου πραγματεύεται την ποιότητα και τη δυναμική της Παρατήρησης του μέσα και του έξω,την Aυτοπαρατήρηση και την εξέλιξη της Ύπαρξης μέσα από τις αξίες της που είναι η Αφομοίωση-Ενσυναισθηση-Συνείδηση . Η Παρατήρηση είναι το κλειδί της Ελευθερίας .-Επίγνωση της Εικονικότητας του κόσμου Παρατήρηση-,Αυτοπαρατήρηση,- Παρατηρούμενος και Παρατηρητης.μέσα από την Παρατήρηση έρχεται η Εξέλιξη. Μια Μεταφορά της Παρατήρησης Έξω από τον Εαυτό μια σχέση Αλληλοπαρατήρησης ο Ένας του Άλλου. Το Άχρονο σημαίνει το Αθάνατο το Άπειρο,το Παρόν είναι το Άχρονο η Στιγμή της καθαρής Αυτογνωσίας δεν πρέπει να κινείται από το Παρελθόν και το Μέλλον το Πριν και το Μετά.Η Στιγμή είναι το Αχρονο.Παρατήρηση του Άχρονου-Παρατήρηση του Απείρου-Παρατήρηση του ίδιου του Εαυτού.
Ο Παρατηρούμενος στέκεται στα όρια του Εγκλεισμού του, στα Όρια όπου ο Άνθρωπος δεν χωράει .στα Όρια της Πνευματικής του Γιγάντωσης Ένα υπερβατικό Ον που δεν χωράει στα Όρια, στα Σύνορά που του Επιβάλλουν και χτίζουν γύρω του σε μια προσπάθεια Αυτοεγκλεισμου

ΕΑ: Η παρατήρηση του άχρονου είναι μια πρωτοποριακή ιδέα που υλοποιείται επί σκηνής. Κατά πόσο είναι εφικτή η αναπαράσταση των εννοιών όπως είναι λόγου χάρη, η αυτογνωσία και η αυτοπαρατήρηση;

Ευπραξία: Μέσα από το πάντρεμα των Τεχνών-Ηχητική και Εικαστική Εγκατάσταση-Λόγος-Σωματικό Θέατρο-Video Art Projection δημιουργούνται σε ένα πρώτο επίπεδο τα Θεμέλια η Βάση ο Σκελετός όπου εκεί επάνω μέσα από τη Δυναμική της πολυεπίπεδης Έκφρασης της κάθε ποιότητας Υπογραμμίζονται οι Έννοιες,Μέσα από αυτή τη Δυναμική έκφρασης Αναπτύσσονται Νοηματικές όπου σκιαγραφούν υπογραμμίζουν και φέρνουν στο φως ψήγματα σκέψης και εσωτερικού προβληματισμού,ώστε στη συνέχεια με τη Δύναμη του χρόνου στον προσωπικό χωροτοπο του καθενός να αποκαλυφθούν οι απαντήσεις οι αγωνίες οι προβληματισμοί.

ΕΑ: Είναι γεγονός ότι η εν λόγω παράσταση στοχεύει στο να βγουν στο φως, τα άδυτα της ψυχικής σύνθεσης του ανθρώπου. Στόχος σας είναι αυτές οι έννοιες να αποσαφηνιστούν και ενδεχομένως να γίνουν πιο κατανοητές στο ευρύ κοινό;

Ευπραξία: Στόχος είναι η δημιουργία ενός σύμπαντος όπου μέσα από τα σπαράγματα τα θραύσματα που εκπέμπει,μέσα από τις σιωπές του, να δώσει φως στις ρωγμές, σε εκείνους τους άκρατους τόπους που μένουν σιωπηλά σκοτεινά ανέγγιχτοι,βυθισμένοι στην Άυλη Υπόσταση τους.Να φωτίσει τη στιγμή της Ένωσης,το Αιώνιο της Καθαρότητας,της Απόστασης του Όλου,της Ένωσης του μη Ορατού,στην Κατεύθυνση του Τέλους,Τη Στιγμή της Αθανασίας.
Στόχος είναι η Υπέρβαση ,η Αφύπνιση, μέσα από την Ποιότητα της Αφομοίωσης θα φωτίσουν οι Σιωπές του Έσω Σύμπαντος στην Καθαρή Στιγμή της Έκφρασης τους.

ΕΑ: Κέντρο της παράστασης είναι ο άνθρωπος ως οντότητα;

Ευπραξία: Κέντρο είναι το Όλον μέσα στον Άνθρωπο και ο Άνθρωπος μέσα στο Όλον.Η Διάσπαση αυτής της Σύνθεσης φέρει μέσα της την μη Ολοκλήρωση.

ΕΑ: Ποια μηνύματα προσδοκάτε να μεταβιβάσετε στον κόσμο;

Ευπραξία: Προσπαθώ να μεταβιβάσω την Ανάγκη μου είναι να επικοινωνήσω τη Στιγμή της Ένωσης ,με τον ίδιο τον Εαυτό και Αυτοματικά με το Σύμπαν γύρω μας.

ΕΑ: Εδώ και αρκετό καιρό, γίνονται θεατρικές παραστάσεις με ελεύθερη συνεισφορά τροφίμων από το κοινό. Η αλληλεγγύη λείπει από τα κατά τα άλλα σκοτεινά σημεία των καιρών;

Ευπραξία: Η Αλληλεγγύη είναι κάτι πολύ προσωπικό του καθενός.Είναι μια Έκφραση όπου πολλές φορές συμβαίνει σιωπηλά σχεδόν αθόρυβα και άλλες φορές κινητοποιεί σε μια πιο μαζική κατάσταση Ανάγκης.Σε κάθε περίπτωση και οι δυο αυτές μορφές έκφρασης έχουν τη Δύναμη τους και την Αξία τους..Στους καιρούς που ζούμε είναι επιτακτική η Ανάγκη μιας μαζικής έκφρασης στην Βοήθεια παρολαυτα ας μείνει ο καθένας με την ευθύνη του εαυτού του και ας επικεντρωθεί σε μια Ουσιώδη κατάσταση Ενσυναισθησης και Συνείδησης.Ας μην επικεντρωθούμε στο τι λείπει Άλλα στο τι μπορεί να Υπάρξει.

ΕΑ: Η παράσταση αγγίζει τα όρια της performance;

Ευπραξία: Η Εικαστικοτητα φέρει ένα σημαντικό ρόλο στην Παράσταση η Σωματική -Εικαστική performance επίσης.Η Απόδοση του Λόγου μέσα από τη δομή της Αρχής Μέσης και Τέλους μας δίνει τη Θεατρική υπόσταση. Η Ισορροπίες στο να ορίσεις ως θεατρικό Εικαστική η Εικαστικό Θεατρική την παράσταση είναι λεπτές,Η φόρμα σώμα και λόγου σε σχέση με την Αρχιτεκτονική του Χώρου και του Ήχου Ενυπάρχουν Ισάξια.Οι Τέχνες ενώνονται και γίνονται Ένα.

ΕΑ: Ποιοι είναι οι μελλοντικοί σας στόχοι;

Ευπραξία: Ολοκληρώνω τις παραστάσεις ΠΑΡΑΤΉΡΗΣΗ ΤΟΥ ΆΧΡΟΝΟΥ στο Θέατρο της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών και στη συνέχεια συνεχίζω στο εξωτερικό και την Ελλάδα μια εικαστική performance η οποία αφορά στους Πρόσφυγες κι έχει τίτλο «SEA OF LIFELESS BODY-Landing For Freedom-Η ΘΆΛΑΣΣΑ ΤΩΝ ΆΨΥΧΩΝ ΣΩΜΆΤΩΝ-Απόβαση προς την Ελευθερία». Η performance πραγματοποιείται πολλές φορές με την ενεργή συμμετοχή προσφύγων και αφορά στην υπεράσπιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, το δικαίωμα στη ζωή, το αυταπόδεικτο δικαίωμα στην ελευθερία. Μέχρι στιγμής η συγκεκριμένη performance έχει παρουσιαστεί στο πλαίσιο «Τέχνη στο Δημόσιο Χώρο» στο Παρίσι, στο Βερολίνο και στη Νέα Υόρκη -και συνεχίζει την πορεία της-, ενώ παράλληλα συνεχίζω με τη συμμετοχή μου σε group exhibitions και performances στο εξωτερικό.